dissabte, 30 de juliol del 2011

OLVENA, VIA DUQUESA ESMERALDA

Paret de Santo Cristo d'Olvena des de la carretera.
27/07/11. Olvena és una zona d'escalada prop de Graus. Podem aparcar a la mateixa carretera i travessar el riu Esera per un pont romànic o pujar fins el poble d'Olvena i baixar caminant a buscar el peu de via seguint un GR, nosaltres hem agafat aquesta opció, info lanochedelloro.
Amb en Manel anem camí d'Ordesa i aprofitem el viatge per fer una parada per fer-hi una via, hi han tres clàssiques, Frixis, Asterix i Duquesa Esmeralda. La única  que no hem fet cap dels dos és la Duquesa Esmeralda, així que no hi ha opció. Per arribar a peu de via ens fem un petit embolic al final però trobem el peu de via. Aquest estiu esta fen bona temperatura per escalar inclús a les cares Sud, però avui al final ens hem torrat lleugerament sense arribar al límit.
A l'hora de comença la pedra decideix, li toca a en Manel.
El primer llarg te una entrada polida i vertical per un díedre fissura, fins arribar al primer parabolt a la placa, seguim per una grada fins un altre ressalt amb una entrada desplomada, A0 i després per placa fins a la R1.
El segon flanqueja a l'esquerra fins a superar directament la placa i tornar a la dreta fins un altre ressalt que ens deixa a la R2 al peu d'un marcat díedre.
El tercer llarg és curt segueix el marcat díedre d'un deu metres i entrar a la R3.
El quart llarg és l'estrella de la via, segueix íntegrament un díedre molt atlètic ben equipat però amb algun allunyament, on podem afegir alguna assegurança.
El cinquè llarg va a la dreta a buscar una llastra separada que pugem amb bavaresa, continuem per la placa i un díedre fins a la R5 sota un arbre que s'agraeix un dia com avui.
D'aquí ja podem sortir anant a busca a via ferrada que puja fins el cim.
El sisè llarg surt per una placa desplomada amb Ae, seguim per una placa esperó fins el peu d'una fissura a equipar, jo no ho he vist clar, he flanquejat a buscar la ferrada on munto la R6.
El darrer llarg molt curt, surt directament per uns blocs fins a l'aresta cimera que seguim fins a muntar la reunió al Mirador que hi ha al cim.
Amb lleu deshidratació recollim el material i anem a reposar líquids....
Cal portar els tascons i friends fins el 2 de Camalot per reforçar les assegurances.
Per Manel Díaz i Joan Asín.

a la polida entrada de la via i al segon ressalt

segon llarg entrant a la reunió

al díedre del tercer llarg

atlètic i mantingut quart llarg

entrant a la R5 on toca l'ombra amb la carretera al fons

a l'Ae i placa del sisè llarg

als blocs de sortida de la via