dissabte, 6 d’agost del 2011

GOURETTE, PÈNE SARRIÈRE 1945m, CARA EST CLÀSSICA (RAVIER)

01/08/11. Ahir a la tarda em vaig trobar a l'aparcament del Midi d'Ossau al Portalet amb l'Arantxa i en Llorenç per passar cinc dies plegats de Kutrevacances. La intenció és començar per arribar-se fins a Gourette on m'han parlat molt bé de la via clàssica de la cara Est o també coneguda com a Ravier. Fem nit a l'aparcament de la pista d'esquí de Gourette.

El Pène Sarrière de 1945m

Al matí pugem fins el poble i amb una corba molt tancada del centre del poble on hi ha l'oficina de turisme agafem el carrer direcció Sud on senyala dos aparcaments de les pistes d'esquí, anem fins el més alt, zona esportiva amb pistes de tenis.
Des d'aquí veiem el modest cim del Pène Sarrière amb els seus 1945m  que és el nostre objectiu d'avui. Seguim el GR10 que s'endinsa al bosc fins arribar a una pista forestal, la seguim cap a l'esquerra un tros, quan agafa la direcció de la vall la deixem i pugem directament fins un altre pista des d'aquest punt pujarem directament a la base de la paret. La via comença a la base de la marcada Aresta Est molt visible. Cal calcular un hora aproximadament.

La cara Est per on va la via Ravier

Ressenya

El primer llarg comença en flanqueig a l'esquerra i pujar per una fissura i díedre per flanquejar a l'esquerra per una placa que ens deixa a una rampa herbosa que porta a l'aresta  on trobem la R1 30m.
El segon llarg segueix un seguit de grades herboses fins a la base d'un marcat díedre. R2 35m, hi ha una reunió intermitja que ens saltem.
El tercer llarg  surt per placa per anar a buscar el díedre per un pugem uns metres i abandonar-lo per seguir per les plaques amb regletes de la dreta. R3 35 m, hi ha un altre R intermitja. Placa mantinguda.
El quart llarg segueix per la magnífica placa amb la mateixa tònica, anem superant plaques verticals amb regletes, ens saltem una R, resultant un llarg de 50m, els darrers metres la placa s'ajeu.
El cinquè llarg va a buscar una placa que ens porta a l'aresta per on pugem uns metres i muntem la R5 dos pitons 30m al darrera de l'aresta.
El sisè llarg surt per un díedre amb uns passatges desplomat que un cop superat ens torna a porta a la cara Est on  un altre díedre en deixa al cim. R6 25m.
Via molt recomanable amb una dificultat de màxima de V amb unes magnífiques plaques calcàries de regletes. La via esta reequipada amb Parabolts on pot ser útil portar alguns friends mitjans.
Al cim podem gaudir d'unes magnífiques vistes dels cims de l'entorn, llàstima que hem estat atacats sense pietat per una plaga de formigues voladores.
El descens el fem per l'aresta nord seguim un camí fressat que va per les pendents d'herba amb alguna desgrimpada de ressalts rocosos. Un cop a les pistes podem anar a buscar el GR de pujada o baixar directament fent servir la intuïció fins arribar a l'aparcament.
Per Arantxa Cardús, Llorenç Vallès i Joan Asín.

començant la via i al pas de flanqueig a l'esquerra del primer llarg

l'Antxi encarant les grades del segon llarg

a la R2

a les plaques del tercer llarg

al cinquè llarg, festival de plaques

l'Antxi i en Llorenç a la R5

Superant el díedre desplomat del sisè llarg

al cim del Pène Sarrière

la vessant Nort per va la baixada

laura pi ha dit...

Enhorabona! Una via preciosa a un indret força oblidat per la gent d'aqui. Pocs cops he gaudit tant en mig d'una placa vertical que sembla feta expresament per ser escalada.

Enhorabona, nosaltres hi vam anar uns dies abans però la meteo no ens va deixar ni veure la via. Felicitats una via com aquesta equipadeta i a Pirineu no se'n troben.

josep i laura gràcies,teniu raó llàstima que no tingui uns quants metres més.
Mingo no te la perdis, el temps també va evitar que la fes al menys dues vegades abans.

llembresku ha dit...

Ei Joan i companyia!! Felicitats per la via. Una disfrutada difícil d'oblidar eh!! Deu ni do del fart d'escalar que us esteu fent pel Pirineu eh? Apa, ens veiem!!

Albert cal aprofitar les vacances per arribar-se al Pirineu que normalment és difícil de fer-ho- Records