dissabte, 25 de juliol del 2026

Via VACA BRUNA. ROCS DEL CAPÓ. VALL DEL CARLAT.

24/07/26. La Vaca Bruna, darrera aventura de Rumba Team. Acabada a finals de juny i avui hem fet la 25 ascensió, ja és una via popular.

Una via exigent de quatre llargs de corda, els tres primers exigents i el darrer de tràmit. La via està equipada, amb distància,  però podem afegir algun flotant, no sempre a on voldríem. Escalada atlètica obligada, amb alguns passatges de placa en adherència.

Una via Curta, Intensa, què no et deixa Indiferent.

Per: Alfons Esterlich, Joan Asín.

DADES

Primera ascensió: 7-28 juny 2026.

Per: Jordi Quellos, Bernat Jover. (RUMBA TEAM).

Equipament: parabolts, algun pitó i bagues en arbres,

Material: 12 cintes exprés, joc de Totem, bagues per savines/becs de roca. 

Dificultat: 5c+.

Orientació: est.

Roca: Gneis.

Informació: Rumba Team.

Aproximació: Sortim de Setcases direcció Vallter, aviat trobarem una zona per aparcar amb una font (Font Viver de la Plana) i una carretera a la dreta què va a Molló. Al costat de la font surt un corriol què va al Riu, l'hem de creuar i seguir recte un corriol amb fites què puja directe al peu de via. 

Descens: Del cim pugem uns 20m i  unes fites ens marquen la baixada per la canal de l'esquerra, pendent dreta d'herba.

Primer llarg, comencem per una placa en adherència uns tres metres, després ja trobem preses, pugem i anem en tendència a l'esquerra per pujar per un esperó, passatges atlètics.

Segon llarg, hem d'anar en tendència a l'esquerra on hi han tres parabolts, espaiats on cal trobar les preses, què hi son, al tercer parabolt uns passatges atlètics verticals donen pas a un esperó més fàcil. A l'entrada a la reunió trobem un passatge difícil de trobar (evitable per l'esquerra).

Tercer llarg, creuem una terrassa i pugem per placa en adherència per seguir per una fissura en diagonal a l'esquerra (podem posar-hi algun friend) al tercer parabolt hem de pujar una mica i segur flanquejant fins a l'esperó (parabolts amagat). Seguim per uns passatges atlètics verticals fins un altre parabolt, seguim per terreny fàcil fins a la R3 arbre.

Quart llarg, creuem una ampla canal i seguim per una placa/díedre i després per placa ajaguda fins un ressalt amb un pas, abans d'entrar a la R4.


PEU DE VIA

PRIMER LLARG


SEGON LLARG


TERCER LLARG




QUART LLARG



FOTOCIM