dimecres, 21 d’octubre del 2009

GORGES DE TODRA, AGUILLES GUÉ & GRABE

17/10/09 avui dia de descans, la genial idea ha estat anar al poble de Tineghir pel Palmeral, només han estat 15 km, així que de descans poc, es el que es diu descans actiu. Una volta pel poble, uns pinxos moruns i ara sí taxi fins a Todra.

el palmeral

18/10/09 Darrer dia a Todra, avui amb en Jaume anem cap les agulles de Gué i Crabes. Son dues vies que es poden empalmar, quedant una bona.

Per arribar a peu de via ja u tenim clar ens traiem els pantalons i passem en Jaume però suca en relliscar. Cal pujar un ressalt fins una plataforma on ens equipem.

l'agulla de Gué a l'entrada de les gorges, la via va pel dídre i desprès per l'esperó

en Jaume desprès de sucar
L’agulla de Gué es curta, el primer llarg va per un díedre amb una dificultat de 5è.
El segon llarg deixem el díedre per agafar l’esperó sortint un llarg preciós d’una dificultat de 5è mantingut .
El tercer llarg supera una curta placa vertical i atlètica, 5c.

entrant a la R1

a l'estètic 2ºllarg

a la placa desplomada del 3erllarg

Ara hi ha dues possibilitats, seguir grimpant fins el cim i fer un ràpel fins el coll amb l’altre agulla o fer un flanqueig amb passos de 4art fins el coll, nosaltres agafem aquesta opció.
Un cop al coll fem una grimpada fins el primer ressalt de l’agulla Grabe.
El primer llarg segueix una fissura equipada, poso un tascó en un pas que allarga i es resol en 5c/6a/A0. El llarg li marquen 6a+.
El segon llarg superem el primer pas per la dreta de l’assegurança, es continua per una zona més assequible fins que hem de passar a la placa de l’esquerra, passatge clau del llarg (6b), nosaltres el fem en A0 sortida 5c, continuem per placa fins a la reunió, ara la dificultat baixa una mica.
Seguim tres llargs més amb una dificultat mantinguda de 5 anant per terreny més lògic.

l'agulla de Grabe

al flanqueig

primer llarg de l'agulla de Grabe 6a+ (A0-5c/6a)

2º llarg mantingut 6b(Ao/6a)

a les plaques del 3er llarg

4art llarg

darrer llarg

Amb aquestes dues vies empalmades queda una magnífica ascensió i en el nostra cas un bon acomiadat de Todra.
El descens sense problemes senyalitzat amb fites i el mateix que el pilar de Couchant.

Per Jaume Galban i Joan Asín

fi de festa Joan,Ferran,Carles,Ramon i Jaume

Moltes gràcies companys ha estat una setmana intensa amb una companyia excelent.