dijous, 13 de maig del 2021

PARET DEL ROMBAU-ROC DELS MOROS. Via ATACS IROQUESOS.

12/05/21. Anem al Roc de Rombau, a fer la darrera via oberta pel Joan Vidal. La via va a la dreta de la via Anglada, Cerdà, Roca i via dels Bombers. La via té set llargs de corda, què van navegant per la paret. La roca està molt sanejada, déu n'hi do la feinada. La via està totalment equipada (amb generositat) al què permet apurar l'escalada lliure als quatre primers llargs, a partir d'aquí la qualitat de la roca varia, està sanejada però amb textura crostosa, la paret guanya verticalitat i en el nostre cas hem seguit amb escalada combinada amb passatges d'A0-Ae. El grau obligat és de V+/A0-Ae, però si anem amb Ae i tramposa (V/Ae). La via com la Sioux Connection, amb el pas de cordades la roca quedarà totalment sanejada.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Ressenya Joan Vidal

Primera ascensió : abril 2021.
Per: Joan Vidal en solitari..
Equipament: totalment equipada amb parbolts algun pitó i pont de roca.
Material: 17 cintes exprés, estreps.
Roca: conglomerat.
Orientació: est.
Dificultat: 6c?. Obligada V+/Ae. Amb estreps i tramposa V/Ae.

AproximacióD'Oliana hem d'anar a Peramola, abans d'arribar al Poble, agafem un trencall a ma dreta a l'Hostal del Boix, agafem la pista què surt a la dreta i porta a l'Ermita Castell-Llebre, la seguim passem per la zona d'esportiva i quan la pista és posa una mica malament  passem uns metres i a la dreta trobem una zona per aparcar. Seguim uns metres per la pista i agafem un corriol a l'esquerra (fita) i pugem seguint la paret i fites. Hem de tenir en compte de passar un ressalt per l'esquerra (fites). Al peu de via trobem una fletxa picada. 30 minuts.

Descens: La via està equipada per rapelar (no aconsellable), millor caminant. Del cim per la dreta de la paret, agafem un esperó canal fins el torrent seguim fins a trobar la pista què ens porta a l'Ermita Castell-Llebre,. 0,45/1h.

Felicitats per la via, potser aquesta temporada ja farà massa calor, però apuntada queda per quan refresqui.

Pablo ha dit...

El descens és per la canal de darrera, però a mija canal s'abandona a l'esquerra (fites) .