dijous, 17 de juny del 2010

Magdalena Superior, via Amistat d'estiu

16/06/10. Aquesta tarda de dimecres com de costum havia quedat amb en Antoni, a mig matí una trucada inesperada de Joan Baraldes, conegut virtual, hi que s'acaba apuntant.
Després de les presentacions concretem la via que en principi era l'amistat d'estiu, però els núvols més aviat negres, ens fan dubtar. Finalment s'imposa el seny si hi ha d'haver-hi merder doncs cap amunt.
Quan arribem a peu de via sembla que aguantarà, o no?. En Joan B ja ha fet aquesta via varies vegades i no l'importa fer-la de segon, així que Antoni farà les dues primeres tirades i jo les altres dues.
ressenya d' escalatroncs
Una grimpada de II,III ens deixa a peu de via. El primer pas de la via és potent, cal col·locar-te bé i fer una forta tibada, la resta anant fent, tot buscant els espits perduts en un mar de roca, l'Antoni se'n deixa un. La dificultat de IV.
El segon llarg va guanyant verticalitat i assegurances, sempre però amb bones preses marca de Gorros. La dificultat fins a V-.
El tercer llarg és molt vertical amb bones preses que cal anar buscant, al mig hi ha el pas més complicat és millor passar per la dreta dels espits, després de xapar s'imposa un repòs en el meu cas, un pas més i la dificultat va baixant, sempre amb bon canto. Dificultat 6a.
El darrer llarg segueix per la placa fins un llavi amb roca vermella i presa més petita. Dificultat de V
Al darrer llarg els núvols passen de negre a negríssims, el cim ens acull amb les primeres gotes. Fem els dos ràpels cagant llets. Un cop a baix una fina pluja ens acompanya durant el camí de retorn.
En resum una via ràpida, ben assegurada amb espits, amb roca marca Gorros bons còdols i més continuïtat amb la dificultat que les vies veïnes.
Per Joan Baraldes, Antoni Gómez i Joan Asín

primer llarg, pas déntrada i primer metres.

En Joan B al segon llarg

encarant el vertical tercer llarg

primers metres del quart llarg

avui la foto l'hem fet després dels ràpels

Collons us vam veure dalt de tot mentre baixavem de la Gorra Marinera, si no s'hagués posat a ploure ens hauríem esperat tenia l'intuició que era algun conegut dels blogs. Felicitats per l'activitat, va anar justet l'aigua

Eduard ha dit...

Hehehe, veig que ahir en JB tenia que escalar sí o sí :) La via ideal per un dia com ahir, d'anar ràpid i per fruir!!

Ei Mingo doncs no vam veure a ningú, llàstima hauria esta bé coincidir.
Eduard en JB ja ens va comentar qua havia quedat amb tu però que et va sortir un imprevist. va a nar bé aixío ens vam poder coneixer.

Ei Joan,
Gràcies per deixar-me afegir a la cordada.
Tot va anar ràpid i rodat !
I com diu la dita espanyola. " no deixis per demà el que puguis fer avui" i si divendres el temps ens respecte, a tornari que a Montserrat no hi ha gent !!
Aquesta és una de les avantatges dels blocs, et permeten fer coneixences noves i poder escalar
quan no tens company.
Per cert, la foto que tinc penjada en el meu perfil del bloc correspon al primer pas d'aquesta via i, com diu el Joan , cal fer una apretada forta i, si no trobes les preses, hi pateixes una mica.

Com comentavem ahir amb el Joan, hauriem de fer una trobada !!

Oriol Quo ha dit...

Weeeee bon dia, bones escalades i felicitats!!!

Desconec perquè pero jo tinc ressenyat en una piada personal meva "antigueta" que aquesta via estava equipada amb burils!! jejeje (com passa el temps)

Amss... ara llegeixo que hi vareu trobar spits. Em pots confirmar la teva piada!

Una abraçada! ... Ara si que veig que m'he d'actualitzar jejejejej

QUO.... modernitzant-me!

Oriol Quo ha dit...

Joann... Uops!!! no em contestis.... Res, res, res...
Em confonia terriblament de via....

Per més inri, acavo de llegir el blog de l'escalatroncs...

Vinga, una abraçada de nou! :)

QUO ...errarum humanum est!

Bona via, com li vaig comentar a l'Eduard, aquesta va a la llista, que no vegis quina llista! Així m'agrada anar sortint malgrat el temps, una mica mé si feu trobada massiva de bloggers!!

Joan B hem d'anar treballant una trobada per la tardor.
Oriol això és normal, amb la quantitat de vies que hi ha.
Jaume la via esta força bé em va agradar.

Dalton's ha dit...

No t'ofenguis, però la ressenya d'escalatroncs està més currada! jejeje
Bones escalades!

Dalton's, precisament per això és posa el link, amb escalatroncs no és pot competir.

Eduard ha dit...

Ep Dalton's teniu una cervesa pagada al Bar Anna!!

lete ha dit...

Hi ha un error amb aquesta via. NO es la amistad d'estiu. El que va obrir aquesta via per sobre de la amistad d'estiu podria donar la resenya i el nom. La amistad la varem obrir fa uns quans anys i esta oberta amb burils buscan sempre la logica de la pared. Si voleu informacio la meva adressa electronica es leteperez@msn.com saludos.

Hola a tots,
Aquesta via no és la amistad d'estiu,lo se perque la amistad la vaig obrir jo fa uns quans anys. La amistad es de burils, esta oberta desde abaix con abans,el que vulgui tinc resenya de la original...gracies per deixarme opinar.records a tothom,