dimecres, 25 d’agost del 2010

Tossa Rodona 2601m

13/08/10. Ahir en va caure una de bona a la tarda a la Cerdanya, aquest matí però ha sortit bon dia. L’idea és d’anar a fer una matinal , al final ens decidim per la Tossa Rodona de 2601m.

Hem d’anar fins el coll de Pimorens, a la dreta surt una pista, en prou bon estat, que seguirem fins arribar a un captador d’aigua on deixarem el cotxe. La pista segueix però esta més malmesa.

Seguim caminant ara per la pista fins al seu final, una mica abans trobem fites que ens porten per un llom primer per anar a buscar després el torrent. En aquest punt hem estat acompanyats per marmotes, tot un espectacle. Passat aquest punt sortim a un planell al final el camí s’enfila fins a la portella d’en Garcia.

El cim el tenim a l’esquerra on pugem per un llom. Al cim avui podem gaudir de un mar de núvols i dels cims que ens envolten. El descens el fem pel mateix camí.

Ei, aquí vau fer trampa! L'itinerari bo és pujar fins al Coma d'Or....

A vegades, a l'hivern i amb esquís, per mandra o mal temps també ens hem quedat a la Tossa Rodona!

Joan el Coma d'Or ja l'hem fet, ara anem buscant cims secundaris. Aquest queda en cartera per fer-lo amb raquetes a l'hivern que deu ser molt xulo.