dilluns, 14 de maig del 2012

EXCURSIÓ AL LLAC DE LES BULLOSES PER LA VALL D'ANGOSTRINA

12/05/12. Al llac de les Bulloses és pot arribar per carretera i pista des de Mont Louis, però el camí natural per arribar-hi caminant és per la vall d'Angostrina. Aquesta és una de les excursions clàssiques de la Cerdanya-Capcir.

itinerari seguit

informació a: baqueira.com

D'Angostrina agafem la pista que va paral·lela al riu angostrina, nosaltres deixem el cotxe a l'aparcament del Parc d'aventura que hi ha a l'entrada de la vall. Seguim per la pista fins a l'ermita de Sant Martín d'Envalls, on és pot arribar també amb el cotxe. En  aquest punt agafem el camí senyalitzat que va pujant per la banda esquerra fins arribar una petita presa. Travessem al costat dret, seguim per una zona més oberta, fins a trobar un pont de pedra que ens retorna al costat esquerra. Ara el bosc guanya terreny, passem per la base del Puig del cap de l'home i mica en mica la vall és va obrint, ara trobem a la dreta les edificacions de la pista de la Calma de l'estació d'esquí de Font Romeu.  Ara ja podem veure els Pics Perics al fons i l'estany de les Bulloses punt d'arribada.
El retorn el fem pel mateix camí de pujada, el nostre horari ha estat de 3h de pujada i 2:30h de baixada, aproximadament.
Per Montse Pueyo i Joan Asín
comencem per la pista que ens porta fins a l'ermita de Sant Martí

ermita de Sant Matí d'Envalls

el camí està amanit amb força pedres

l'aigua baixa amb ganes

la petita presa per on haurem de travessar a l'altre costat del riu

seguim pujant per la vall encaixonada

el riu angostrina baixa amb força

sortint de la zona boscosa

la vall s'obre

els Pics Perics al fons

l'estany de les Bulloses

Joan, aquest post m'ha portat vells records, ben jovenet amb una colla vàrem anar a fer el Carlit a l'hivern, va fer molt mal temps i a mitja pujada vàrem recular, el vent ens va esborrar totes le straces de pujada i ens vàrem perdre...llavors vam decidir de perdre alçada per si es agafava la nit, i mira per on vàrem baixar per aquesta vall fins a Angustrina, on amb un Taxi vam anar a recuperar els cotxes que teníem a Montlluís....

Jaume aquesta és la vall natural per anar a les Bulloses, és normal que el mal temps fes que anesiu a parar aquí.