diumenge, 14 d’octubre del 2012

EXCURSIÓ CIRCULAR A L'ESTANY DE LACOMA D'OR

13/10/12. Des del Coll de Pimorent, avui farem una excursió circular. Deixem el cotxe just al començament de la pista que va a la coma d'Engràcies, a tocar del coll.  Seguim per la pista, passem al costat d'unes edificacions (captador d'aigua) on és pot arribar en cotxe.
La pista empitjora (4x4), poc abans del seu final agafem un camí ben fressat i fitat, que puja per una mena d'esperó. Un cop superat aquest tram el camí planeja pujant lleugerament fins al peu del coll. Ara el camí va pujant fent sigues sagues fins el coll. Flanquegem i ja és veu a la dreta l'estany de la coma d'or. Flanquegem l'estany per la dreta o l'esquerra, a l'altre banda trobem una camí amb una marca groga al principi, a partir d'aquest punt nosaltres hem anat baixant seguint traces discontinues i per intuïció, per canals sense dificultat fins arribar a un altre captador d'aigua. En aquest punt agafem un altre pista que ens retornarà al coll de Pimorents.
Una excursió interessant que ens permet pujar per una vall i tornar per un altre on podem gaudir de bones vistes dels cims i valls de l'entorn. Cal calcular unes tres hores efectives, més les aturades que podem fer i un desnivell de 450 m.
Per Glòria, Montse, Raimon, Xavier i Joan.

l'itinerari

comencem a camínar per la pista des del coll de Pimorents

deixem la pista i seguim per un camí ben fressat

el camí planeja

al coll de la coma d'Engràcies

l'estany de la coma d'Or

FOTOLLAC

flanquejant l'estany

baixent seguint l'intuïció

la tardor ja comença a treure els seus colors