diumenge, 6 de gener del 2013

ROCA NARIEDA SUD, via PER TUTATIS

Narieda sud, una paret amb sorpreses
 5/01/13. La vista de la cara sud de la Roca Narieda no convida a l'escalada, herbosa i amb plaques poc definides. Però un cop has tastat una de les vies obertes, descobreixes un món de plaques amagades on la tècnica de l'escalada en adherència crea adició.
Al gener del 2012, els incansables  Marcel Millet i Xavier Bonati, ens deixen una nova opció, la PER TUTATIS via o variant, segons ho miris.
La via comença aprofitant el primer llarg de la via Manitú i seguir pel primer terç del segon, anant a l'esquerra a buscar una placa. Tres llarg més ens deixa al peu de la gran placa on trobem la reunió de la via Gran Manitú. Segueix per la placa directament un llarg i després per la placa de l'esquerra fins a trobar la via Dau al 7, fem un llarg més per aquesta via. Aquí acaba aquesta via o variant, podem flanquejar a la dreta a buscar la baixada oseguir cap el cim per la via Dau al 7.
Avui hem pogut gaudir d'un dia ideal, meteorològicament parlant, un dia molt fred però solejat que és quan  trobarem la paret millor per escalar-hi.

RESSENYA
RESSENYA:
Primera ascensió: 22/01/12
Per: Xavier Bonati i Marcel Millet
Equipament: Totalment equipada amb parabolts, espits i ponts de roca.
Material: 13 cintes exprés i reunió, nosaltres portàvem alguns aliens que no hem utilitzat.
Dificultat: 6a, V+ obligat.
Informació: Lluís Parcerisa el " Romàntic Guerrer"
Ll1. La via segueix el primer llarg  de la via Gran Manitú. Comença per la placa de la canal, un cop superada anem a buscar un esperó de la dreta,  el seguim fins a un altre ressalt, trobem la reunió a l'esquerra al mig de la canal. R1 40m
Ll2. Pugem per les plaques fins a un ressalt més dret, un cop el superem hem d'anar cap a l'esquerra a buscar una gran placa vertical i mantinguda per on pugem fins que s'ajeu on trobem la R2 55m.
Ll3. Llarg atlètic de dificultat còmoda, una primera placa vertical dona pas a un díedre ajagut que anem seguin en tendència a la dreta fins el seu final on hem de superar uns passatges en bavaresa. R3 55m.
Ll4. Llarg de tràmit, una primera part per placa fàcil dona pas a una feixa herbosa que hem de travessar (caminat) fins el peu de la gran placa. R4 35m.
Ll5. Llarg espectacular de placa mantinguda en el V grau,  tret d'un passatge al final on hem d'anar a buscar unes preses amagades a l'esquerra.
Ll6. Aquest és el més difícil, els 30 primers metres son mantinguts amb una dificultat de V+,6a, després la placa s'ajeu i un llarg flanqueig a l'es querra ens porta a la R6 55m.
Ll7. Pugem per una placa ajaguda i trobem enseguida la via Dau al 7, segueix un tram més vertical amb fissures fins sota d'un desplom. Flanquegem a la dreta i pugem per la placa si ho fem recte V+, si ho fem per la dreta del parabolt és més fàcil. Un petit díedre ens deixa a dalt d'aquest ressalt. R7 40.
Aquí acaba aquesta via o variant, podem seguir cap a l'esquerra per la via Dau al 7 que ens porta al cim. Si ja en tenim prou flanquegem desencordats, cap a la dreta seguint corriols fins a l'aresta cimera.
Descens: baixem per l'aresta cap a l'Est fins a un primer coll, deixem a questa primera canal i anem a buscar un segon coll on trobem fites que ens portem a una canal per on baixem, trobarem trams equipats amb cordes. 40 minuts.
Una via de plaques ben assegurades,  amb poca herba. Recomanable.
Per: Manel Díaz, Antoni Gómez i Joan Asín.

a la plac del segon llarg

entrant a la R3

placa fàcil al quart llarg

magnífica placa del cinquè llarg

inici del mantingut primer tram del sisè llarg

al setè llarg

d'aquí podem seguir cap el cim per la via Dau al 7

FOTOCIM VIA TUTATIS

Lo Gall ha dit...

Ara ja se de quina via eren els brillants parabols que veia desde la Manitu, l'altre dia. Hi haurem de anra a posar la cresta. Salut Joan
LO SERGI

Quan la va piular el Lluís ja me la vaig mirar, bona descripció Joan, caldrà tornar a Narieda.

Sergi, Jaume és una via molt agradable
de fer.

Llorenç ha dit...

Es divertida i ràpida! nosaltres vam seguir fins a cim, això si, corrent per no baixar de nit...una bona variant!

Per cert! al loro amb la ressenya que has fet! segons el que escrius la primera ascenció no es farà fins al dia 22/01/13!!!!

Ei Llorenç, al anar tres i una errada al primer llarg, ens vam fer sortir quan acaba la via/variant, teníem que arribar a temps de donar la carta als REIS...