dilluns, 15 d’abril del 2013

MALANYEU, PARET DEL DEVESÓ, Vies DELS SENZILLS I D'EN ROC

la paret de Devesó

13/04/13. Aquest dissabte tenim un altre col·lectiva STAE-C.E. Àliga, a Malanyeu . Un cop feta la crida passen els dies i avui amb l'incògnita de quants serem? a les 9:30h, el tranquil poble de Malanyeu van arribant cotxes. Salutacions, retrobaments, repartiment de cordades i  a escalar. Pràcticament ens hem aplegat una cinquantena, déu n'hi do. Uns van a fer l'excursió clàssica de la zona, uns altres passegen i la majoria a escalar. La paret del Devesò què s'escorà a l'esquerra, on son ocupades les vies de mica en mica.

repartint cordades
Amb en Rafel (junior) i el Joan Carles anem a la via Dels Senzills, una de les clàssiques, però que no regala res.
ressenya
La via està equipada amb parabolts i ponts de roca. Les reunions estan muntades per rapelar. Cal portar 14 cintes exprés. Nosaltres vam posar un alien blau en un allunyament del primer llarg.
El primer llarg presenta una placa mantinguda i vertical on cal anar buscant els passatges.
El segon sortim cap a la dreta fins a un passatge desplomat i atlètic en flanqueig amb bones preses a l'entrada però amb restabliment difícil que ens deixa en una placa vertical i mantinguda fins a una feixeta, la placa s'ajeu i la dificultat és relaxà, fins arribar a la R2.
El tercer ens presenta una placa vertical ben amanida de preses per a gaudir d'una dificultat còmoda. De la R3 flanquegem cap a la dreta uns 10 metres fins a trobar una R al peu de la darrera placa.
El darrer llarg comença per una placa amb preses petites i adherències fins a superar l primer tram. seguim a buscar un esperó amb un passatge atlètic a l'entrada i el seguim fins el cim.
Baixem per la via en ràpel.

al mantingut primer llarg
a la R1 i al pas atlètic del segon llarg

al segon llarg

el tercer llarg una placa per a gaudir de valent

placa amb presa petita al darrer llarg
Un cop a peu de via en retrobem amb en Rafel (junior) que ha baixat del primer llarg i anem a fer un altre via de la zona esquerra. Ens afegim a la festa del puja baixa i escollim la via d'en Roc que no hi ha ningú.
ressenya de topo-roc
Aquesta via té un caire diferent, semiequipada amb espits, ponts de roca i algun pitó. Faran falta unes 10 cintes exprés i aliens i friends fins el 1 de Camalot.
Un primer llarg de placa típica del lloc mantinguda en el V, ens deixa a la R1 en un pot de roca a reforçar.
El segon llarg comença per una zona herbosa on ens haurem d'obrir pas per anar a buscar un esperó a l'esquerra, pont de roca, pugem per l'esperó i després per uns ressalts fins el cim. Rapelem per alguna de les vies veïnes.
Per: Rafel Martínez, Joan Carles Mompel i Joan Asín
al primer llarg i un altre cordada a la via Montse Curto

Un cop a peu de via hem de remuntar un tram per desencallar la corda del ràpel. Mica en mica les cordades vam retornant cap els cotxes on ens retrobem i dinem plegats en un prat, tot comentant les jugades i al final quedant per la PROPERA TROBADA....continuarà.

GENT MOLT MACA DEL C.E.ÀLIGA

el Pedraforca amb força neu a la tartera

Anònim ha dit...

Bonito día ,Bonitas vías y lo mejor BONITA COMPAÑÍA
Suga

Ei va estar força bé, ara a preparar la propera.

Joan Prunera ha dit...

Llàstima que el dia no tingues més hores. Com sempre, un dia fantàstic i la companyia el millor. La propera serà mnillor encara!!!
Joan

Renoi quin goig que feu! sort que no vam anar a Malanyeu aquest dia que feina ha trobar via lliure!!jajaja
Vas triar dues bones vies Joan!

Joan ara això ja no hi ha qui ho pari...va estar molt bé un dia molt agradable. Aquest cop però vaig arribar a dinar,je,je.
Jaume la paret ha quedat escorada a l'esquerra,je,je. Ls vies força bones.