diumenge, 22 de juny del 2014

DENT D'EN ROSSELL, Via DELS DUIS

la Dent d'en Rossell
21/06/14. Avui fem aquesta via com a consolació. La intenció estava fixada a la via Tardor de Nebjeperura, però avui no era el dia. Fem el primer llarg i rapelem, resta doncs  pendent. Abans d’anar-se amb la cua entre cames, tot i el sol anem a la via dels Duis.
la nostra aventura d'avui

bona ressenya del LUICHY a la nochedelloro
La via dels Duis, ha estat reequipada amb parabols i claus. El primer llarg cal auto assegurar-se, entrem per la placa i seguim per la dreta d’un gendarme on trobem uns passatges atlètics. El segon llarg segueix íntegrament una placa anant buscant-se el camí hàbilment, les assegurances allarguem i el passatge de V+ no és obligat, tot i que el llarg és força mantingut. De la R2 sortim a l’esquerra i ens posem a sota d’un desplom, un pitó i un parabolt asseguren el passatge (V+,no obligat), seguim per un díedre i al final sota l’herba trobem un pitó, d’aquí flanquegem a l’esquerra a buscar la R3. El darrer llarg l’hem partit en dos, sortim per una placa en tendència a l’esquerra, trobem una R antiga amb un parabolt, com no és veu clar l’itinerari la fem. Després de dubtar seguim per una zona herbosa a l’esquerra i accedim a una llastra en bavaresa (placa amb molsa) un cop superada, seguim uns metres i haurem de flanquejar descaradament a l’esquerra a buscar una placa amb molsa (parabolt visible) seguim fins a trobar a la R4. El descens l’hem fet caminant, seguim en ascens amb  tendència a l’esquerra fins arribar a l’aresta. Trobem fites i un passatge equipat amb una corda, què porta al coll, per un baixem anant a busca el camí de pujada des de Queralbs.
Una via característica de la zona, amb bona roca, trams amb molsa i herba. Cal portar cintes exprés, joc de friends fins el 3 de Camalot (útil a primer llarg).

Per: Jaume Galban i Joan Asín.
al primer llarg de la Tardor

arribant a la R1 de la Tardor

a la R1 de la via dels Duis
a la mantinguda placa del segon llarg

al tercer llarg

iniciant el darrer llarg

déu n'hi do

hi tornarem

Molta calor per aquí no? el parabolt la plaqueta està mal orientada...

Doncs si Jaume déu n'hi do, encara què és podia soportar.