dijous, 20 d’octubre del 2016

MONTSERRAT. LA MONJA. Via JOSEP RIGOL ROMEU.

19/10/16. Hi han vies què dormen eternament a la llista de les pendents, aquesta n’és una d’elles en el meu cas. Però al final avui ha estat possible d’anar-hi.
Deixem el cotxe a Can Massana, anem cap al Refugi d’Agulles i un cop passat agafem la canal ampla direcció al coll d’agulles, quan arribem a l’agulla sense nom agafem un corriol a ma dreta, senyals blaves. Seguim el camí amb pujades i baixades fins què veiem el Lloro i la Monja. Baixem per la canal oest de la Monja, a buscar l’inici del contrafort , espit visible. Nosaltres primer hem baixat per una canal què no era i després per la què era ens hem passat el peu de via, finalment però l’hem trobat.
RESSENYA ORIGINAL GERMANS MASÓ, lanochedelloro
Una via estil germans Masó, enllaça un contrafort amb l’Agulla de la Monja, donant-li més metres de recorregut. La via està totalment equipada i al trams d’artificial les assegurances estan properes. Els llargs primer, segon i quart s’inicien amb ressalts verticals per anar perdent-la a mida què anem pujant. El tercer ja a l’agulla de la Monja comença amb uns passos d’Ae/A0 per sortir en flanqueig a buscar la R4, en un forat El cinquè llarg és fa en Ae amb una sortida en lliure al mig. Passarem amb 16 cintes exprés i els estreps.

El descens amb un ràpel de 35m.

Una bona via estil “G. Masó” amb una dificultat de V/Ae amb poca exposició i compromís. Cal preveure una jornada entre l’aproximació, escalada i tornada. Bones vistes en l’entorn de Frares i tranquil·litat. Recomanable amb el seu estil.

Per Antonio Gómez i Joan Asín

Una clàssica Masoniana, enhorabona ! l'excursió és bona per arribar a la via, entorn idílic, i al meu parer amb alguna excursioneta entre espits prou maca. Els espits estan be encara?

Si Jaume els espits i els pitons estan bé, ens ha agradat pel conjunt, aproximació-via-lloc-tranquilitat.