dilluns, 24 d’abril del 2017

SERRA DE SANT JOAN. Via CREUAMENTS NO, GRÀCIES.

22/04/17. Ens agrada conèixer  i tastar noves propostes. En Joan Jover em va passar la ressenya d’una nova via què va obrir en solitari el maig del 2016, no hem trigat gaire a anar-hi.

La via està a l’extrem esquerra de la Serra de Sant Joan, Sector del Repetidor, a la vessant S.O., ombra fins el mig dia.
Per arribar-hi haurem d’anar a Coll de Nargó i agafar la carretera L-511 després de passar el coll de Bòixols hem d’agafar una pista què surt a la dreta direcció Montinesell i al primer trencall anem a l’esquerra, quan estem a prop de la paret del Repetidor trobarem un bon lloc per deixar el cotxe. Aproximació ràpida, seguim la pista i quan estem a la vertical de la via pugem directament.

Via de caire d’aventura on cal posar-se en la pell del aperturista, aplicant la lògica per anar buscant les febleses de la paret. Treballosa amb passatges espectaculars, sobre tot el sostre del quart llarg, roca bona en general, però amb trams on cal prestar-hi atenció, algun tram amb herba a la part baixa inevitable. Cal posar-se en “mode” anar fent.

Sobre el nom de la via, en Joan Jover,  fa una crida a la “consciència dels obridors de vies sobre el problema creixent què representa la saturació de vies en parets de moda”.

Primera ascensió: 16/05/2016
Per: Joan Jover.
Equipament: semiequipda amb expansions, 1 pitó i ponts de roca.
Material: 6 pitons (universals, V’s, 1 tipus plàtan), tascons, friends de l’alien blau al #4, 1 plaqueta recuperable, 12 cintes exprés, estreps. Nosaltres només hem clavat 2 V’s i un pla al primer llarg i una V al sostre del quart llarg:
Dificultat:  V+/A2.
Descens: Remuntem una mica l’aresta i baixem per la vessant nord amb intuïció seguint algun corriol fins a la pista (evident).

Primer llarg, pugem per una grada fins un desplom on cal posar-hi 2 V per passar-hi seguim pel díedre alternant A1 i el lliure fins a una savina amb una baga on hem de flanquejar a la dreta per una zona herbosa. R1 50m,  en una savina (baga) i una expansió sense plaqueta, és pot reforçar amb un friend.

Segon llarg, sortim a la dreta directament per un ressalt i accedir a una cornisa herbosa què seguim a la dreta, fàcil primer després amb ambient i aèria fins què la feblesa de la paret ens deixa pujar-hi per una placa vertical, passatges atlètics. R2 35m, penjada 2 expansions.

Tercer Llarg, passatge d’A1 per sortir a un díedre per on pugem uns metres i anem a buscar la placa de la dreta per on entrem a la R3 15m, 2 expansions i un tascó, sota el sostre què ens barra el pas.

Quart Llarg, anem a buscar el sostre per on pugem en A2, trobarem 3 expansions, i podem una sortida en lliure V+ atlètica abans del la segona expansió, hem passat només clavant una V, la resta amb flotants. Entrada atlètica (V) a la R4 20m, 2 expansions.

Cinquè llarg, sortim a l’esquerra a buscar una llastra per on pugem en bavaresa, un cop superada anem a l’esquerra fins sota d’un desplom, seguim per una placa a la dreta (expansió) i flanqueig a la dreta fins a sota d’un desplom què passem per la placa de l’esquerra (V) un díedre ens deixa en una reprisa herbosa. R 40m, en un arbre.

De la R5, ja podem sortir caminant per l’esquerra, però davant veiem un curt díedre i sortim per aquí, V, R6 10m.
En resum una bona via d’aventura treballosa,  on haurem de portar-hi pitons a demés dels flotants. Possiblement hem fet la segona ascensió.

Per: Juan Carlos Sánchez, Felip Linares, Joan Asín.

al flanquig del segon llarg
al curt tercer llarg
sortida directa pel díedre
FOTOCIM celebrant amb cava,l'anniversaria del Juan Carlos

Els visas ha dit...

Felicitats pels dos esdeveniments, la via i l'aniversari

Josep Estruch

Gràcies Josep

Enhorabona Joan i companyia. Les vies del Joan Jover s'han de currar, no regalen res.

Si Mingo, una via treballosa més difícil del que sembla a primera vista.

Tornant als incis eh? Martell i Pitons !! Enhorabona.

Si Jaume, una via treballosa.