dijous, 6 d’abril del 2017

QUEYRAS 1. PUJADA AL REFUGI DEL VISO.

1-2/04/17. Divendres a la tarda marxem cap el Queyras, amb la intenció de fer la volta al Mont Viso amb esquís. Fem nit a Embrun i després d’esmorzar ens arribem fins a Echalp 1677m, on deixem el vehicle. La predicció meteorològica no és bona passa un front el dissabte i diumenge què pot deixar una bona nevada.
Preparem les motxilles i carreguem els esquís, la pista no està prou innivada, uns 500m més endavant ja agafem la neu, ens calcem els esquís i comença a caure una lleu nevada intermitent. L’itinerari segueix el fons de la vall, pujant poc a poc fins un punt on hem de perdre desnivell per agafar la darrera pujada, més forta, al refugi del Viso 2460m. Arribem acompanyat d’una nevada què va guanyant força. Al refugi només estem una parella de Francesos i nosaltres 9. L’estança està freda i austera, agafem posició i fem un pica pica esperant el sopar al costat de l’estufa.
El guarda ens diu què si neva més de 70cm el pas pel coll de Travesette està impracticable.
El matí del diumenge segueix nevant i estarà tot el dia nevant, és fa evident què la nevada superarà els setanta centímetres, així què cal fer un canvi de plans, explorem la possibilitat de passar pel coll de Soustra, però al final la predicció d’allaus és de 4. Finalment també queda descartada aquesta possibilitat. La decisió ha estat tornar al cotxe i canviar de vall. Al Refugi hi ha un plafó amb preses i passem una estona fent boulder, per passar el temps. La nevada seguirà també tota la nit.