dimecres, 31 de juliol del 2019

SANT HONORAT. SENTINELLA DE TRESPONTS. VIA DEL COIX-ESPERÓ SUD-OEST.

31/07/19. Aquest dimecres anem cap a Sant Honorat, un racó solitari què destil·la tranquil·litat. Trobem orientacions oest on escalar a l’estiu, amb el seu conglomerat especial on cal escalar en tacte. Avui fem tres cordades, la Isabel i el Josep aniran a la via Retiro Espiritual. Amb l’Antonio anem de descoberta a fer una via capturada del núvol, al Sentinella de Tresponts. Del què és pot deduir de la ressenya, obren dos llargs de corda del primer ressalt (vertical) i quan arriben a l’esperó el troben equipat. És tracta d’una via què entra per unes vires des de l’Agulla del Camí. Nosaltres comencem per baix i el Pere Lluís i el Pascuti entren per les vires a buscar l’esperó.

Primera ascensió primer ressalt Via del Coix: 7/05/17
Per: J.Grau, Sergi M.
Equipament: Parabolts, totalment equipada.
Material: 12 cintes exprés, joc de Totems, del groc al taronja opcional pel primer llarg, hem posat el taronja, el lila i el groc.
Esperó sud-oest: Sense dades.
Equipament: espits, burins, parabolts de 8.
Material: Cintes exprés, alguna baga per merlets.
Roca: Conglomerat, a controlar.
Orientació: sud-oest.

Aproximació: Hem anat per Peramola, la pista què puja al coll de Mu l’hem trobat en mal estat, cal anar amb 4x4. Pugem des de la masia, camí senyalitzat PR senyals blau i groc. 30/40 minuts.

Descens: Ràpel 30m vessant nord des de una savina al coll. Després per una canal força vertical amb arbres (anguniosa), quan vam fer la via Liberazione vam baixar des-grimpant, avui hem fet un ràpel des d’un arbre. Un cop a baix seguim fins a trobar el camí a l’alçada de l’Agulla del Camí.

Primer llarg, és estrany cal vigilar amb el fregament, pugem en diagonal per un esperó fins a una feixa què seguim a l’esquerra, al final reptant, posem un tòtem taronja per agafar el parabolt en un desplom, on ens deixem anar al buit. Els tres primers passos son treballosos un tramposa pot anar bé. Després ja anant fem fins a sortir en lliure i arribar la R1. Llarg treballós.

Segon llarg, sortim a la dreta a buscar l’esperó on trobem uns passos d’Ae i després ja en lliure fins a la R2, primera de l’esperó.

Tercer llarg, seguim en ziga-zaga per l’esperó, abans d’entrar a la reunió trobem uns passatges verticals.

Quart llarg, pugem directament fins un tram més vertical on anem a l’esquerra, seguim en diagonal a buscar l’esperó de l’esquerra. La Reunió l’hem fet en unes savines (a muntar). Després mirant la ressenya igual no l’hem seguit ben bé, però hem anant trobant assegurances.

Cinquè llarg, pugem per l’esperó de l’esquerra fins el cim.

En resum, una via amb dues parts amb un primer llarg treballós, si només fem l’esperó entrant per les vires, queda una ascensió més assequible amb tarannà aventurer.
La roca és acceptable però cal no abaixar la guàrdia.

Per:
Esperó sud-oest entrant per les vires: Pere Lluís Ibarz, Joan Pascual (Pascuti).
Via del Coix+Esperó sud-oest: Antonio Gómez, Joan Asín.