divendres, 13 de setembre del 2019

MONT-ROIG. CINGLES DEL TABAC. INTEGRAL DEL TABAC.

12/09/19. Feia dies què no escalàvem plegat amb el el Remi i el Josep, avui hem quedat per a grimpar plegats. La proposta és la Integral del Tabac al Mont-Roig més salvatge. En aquesta part del Cingle les vies son austeres i cal treballar-les, amb l’ADN, “curta, intensa què no et deixa indiferent”. La via “Mal Tabac” va ser oberta el 1994 per A. Piferré i N. Contreras amb tres intensos llarg, al 2012 Jordi Marmolejo i D. García obren un entrada directa pel sòcol inferior “El Filtre” quedant una bona integral amb 5 llargs de corda, què sumat a l’aproximació i al descens donen per a una bona jornada. El tarannà de l’integral és d’autoprotecció i cal anar navegant cercant l’itinerari, escalada mantinguda en el V+, trobarem les R’s muntades i algun pitó, espit, pont de roca testimonials als llargs. El primer llarg cal anar pujant per la part més exterior de la xemeneia, fins què podem entrar-hi, nosaltres hem anat per l’interior sense sortida i hem tingut què rectificar. Cal vigilar en algun passatge la roca.

Una via què un cop feta et deixa regust d’haver escalat.
Per: Remi Brescó, Josep Santasusana, Joan Asín.

VIA MAL TABAC
Primera ascensió: 10/1994
Per: A. Piferré, N. Contreras.

VIA “EL FILTRE”
Primera ascensió: 21/12/2012
Per: D. García, J. Marmolejo.

Equipament: R’s muntades, resta algun espit, pitó pont de roca testimonial.
Material: 14 cintes exprés, joc de Totems, del negre al taronja, camalot 3, semàfor aliens, tascons opcional.
Orientació: sud.

Aproximació: Hem de seguir les indicacions què porten a la Cova del Tabac què surt de la Presa de Camarasa. Abans d’arribar-hi haurem d’agafar un corriol què flanqueja el sòcol. Inici en una marcada xemeneia amb un gran arbre que barra el pas. Tak picat (sinuós)  a peu de via.

Descens: Un cop acabada la via seguim seguim direcció nord on trobem el camí què ens retorna a la presa, fites.

Primer llarg, de xemeneia amb entrada selvàtica fins a un gran arbre, després seguim en xemeneia per la part exterior fins què podem entrar-hi, al fons trobem la R1 pitó i pont de roca.

Segon llarg, sortim en flanqueig a l’esquerra fins a sobre d’un bloc, passem a l’esquerra sortint al buit i pugem per un díedre fins a la R2 1 Pitó.

Tercer llarg, fem un canvi de reunió per la feixa què porta a la Cova del Tabac, fins el peu d’un marcat díedre, per on pugem. El llarg està net, una mica herbós, dificultat mantinguda al fina hem de sortir a l’esquerra. R3 2 espits.

Quart llarg, sortim en tendència a l’esquerra a buscar un espit visible d’aquest pugem recta, placa mantinguda amb preses romes. R4, 2 espits.

Tercer llarg, podem sortir directament posant un alien groc o (l’original) anant a l’esquerra i pujant directament fins a un pitó (amagat) després per una fissura (passatges en bavaresa) fins a un pitó, anem a l’esquerra i pugem fins a un sostre per díedre, sortim a la dreta per díedre. R5 2 espits.

En resum una via exigent, mantinguda d’auto-protecció. Recomanable per a Clàssic-Climb.

Enhorabona, quin trio us heu juntat !!