dijous, 5 de desembre del 2019

ALÒS DE BALAGUER. PIC DEL TALÒS. Via TRANSTALÒS.

4/12/19. Quan vam fer la via Cabró de bloc, vam intuir una possible línia en aqueta paret poc agraïda. El 13 de novembre després d’estudiar l’itinerari amb la Isabel Notivioli obrim dos llargs de corda. El 23 de novembre hi tornem, enllestim la línia fins a l’aresta en cinc llargs de corda acabant a la darrera reunió de la via Cabró de Bloc, quan rapelem el segon ràpel no corre i hem de remuntar 50m, aquest dia arribem amb les frontals al cotxe. Avui acompanyats del Josep Estruch hi tornem, fem els cinc llargs ja oberts i afegim un més fins el cim, ens agrada arribar als cims. Aprofitem per a sanejar i netejar el més gros, el dia ha estat incert amb plugims intermitents però al final ha aguantat, a l’arribada al cotxe ja ha petat la pluja, uff.

La via té un tarannà d’excursió vertical, cercant sempre l’itinerari més lògic amb una dificultat de V amb tres trams de V+ (no obligats). Al quart llarg trobem un tram de canal bruta com a peatge a la lògica.

Primera integral per Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.

DADES:

Primera ascensió: 4/12/19
Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.
Obertura: 2 primers llargs 13/11/19, fins el cinquè llarg 23/11/19.
Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.
Equipament: pràcticament equipada amb parabolts, pitons i ponts de roca.
Material: 10 cintes exprés. Joc de friends fins Camalot 2 per a completar les assegurances.
Dificultat: V+. Obligada V/A0.

Aproximació: Del final de la pista què ve d’Alòs de Balaguer on aparquem al peu de les parets, pugem directament per corriol (sinuós) i anem a la dreta a buscar una tartera per on pugem directament fins a peu de la paret. Hi ha una petita fletxa picada de la via Cabró de bloc, la Transtalòs comença just a la dreta dos TT i fletxa picada.

Descens: De la R6 (cim) anem uns metres a la dreta i fem un ràpel de 30m justos per la vessant nord fins a una tartera. Baixem per la tartera fins a una canal i remuntem per un tram boscos fins a la feixa on comença la via Tatocao lo gall. D’aquí baixem pel camí marcat amb fites què ens porta a l’aparcament.

Primer  llarg, pugem un primer ressalt i anem a la dreta a buscar un díedre per on pugem fins a la R1 dos parabolts, 50m.

Segon llarg, sortim directament a busca l’arest per unes plaques què van guanyant verticalitat, un cop a l’aresta seguim per la placa de la dreta, passatges atlètics, fins a la R2 dos parabols, 40m.

Tercer llarg, segueix una aèria aresta fins a trobar la R3, un parabolt i baga en arbre (segon ràpel cabró de bloc), 50m.

Quart llarg, creuem una canal i seguim per una placa, un cop superada anem en tendència a l’esquerra direcció a una gran canal per on pujarem, tram brut fins a la R4 on entrem per una placa una mica abans per evitar la canal, dos parabolts, 50m.

Cinquè llarg, sortim a l’esquerra i trobem dos curts passatges de placa, un cop superades anem a la dreta i pugem per un díedre fins a l’aresta, seguim a la dreta i trobem la darrera reunió de la via cabró de bloc. R5,  2 espits, 1 parabolt, 20m

Sisè llarg, sortim a la dreta i pugem per un díedre fins a l’aresta què seguim fins el cim, R6 arbre, 50m.

La via encara està tendre, si és va fent s’anirà sanejant i netejant. Vigileu les primeres repeticions.

R2 i tercer llarg

quart llarg, entrant a la canal bruta

el tram brut de la canal del quart llarg

el Manel i el Toti  segueixem les nostres evolucions

arribant al cim

ràpel i tartera a la vessant nord per on baixarem

Lluís Nadal ha dit...

A la que pugui la provaré! Cal destral o xerrac? Que es veu molt matoll!

Lluís la paret és com és, però la vegetació què va per la via s'ha sanejat, només queda brut el darrer tram del quart llarg. Si la fas s'agrairar col·laboració amb la neteja, je,je.

Lluís Nadal ha dit...

Potser em cau un llumí encés... Tranquil, allò que gosi fer-me pessigolles me'l menjo!

NETEGES L'ESPURNER je,je.

Gràcies per la feinada, ja anirem a tastar-la i a fer "neteja"; la paret és el que és i tot lo "bo" ja està obert.

Jaume porta el Bisturí...

Margarida ha dit...

Avui hem fet la via. S'agraeixen les assegurances i la feina feta. Les 2 arestes, tot i ser de progressió fàcil, millor no mirar-les gaire ja que el rocam no sembla gaire estable. La canal l'hem trobat més neta del que ens esperàvem. Salut i roca