dijous, 6 d’agost del 2020

COLL ROIG. Vies "K" , variant DÍEDRE i "FORAT DE LES BRUIXES"

5/08/20. Avui anem al Coll Roig a fer la via “K” i el Forat de les Bruixes, dues vies de poca dificultat per a gaudir de les plaques amb forats i bones preses. La Isabel i el Josep comencen per la via El Forat de les Bruixes i amb el Ramir comencem per la via “K”.  Aquesta via la va obrir el Gustavo Máñez el l’any 1997, la vegetació havia anat engolint, a finals del 2019 l’incansable Santi Sanz, la neteja i re-equipa canviant burins per parabolts. El primer llarg està equipat amb parabolts, va fins el cim d’una agulla, flanqueig fins el coll on muntem R en un arbre. El segon llarg ja per placa ajaguda, només trobarem un parabolt a l’inici, la resta a equipar. El tercer llarg està net i el podem amanir al gust amb friends. En aquest tercer llarg crida l’atenció un marcat díedre a la dreta de la placa, fem un ràpel fins a la R2 i ens hi fiquem. Seguim el díedre amb algun passatge a la placa de l’esquerra, llarg mantingut a equipar, nosaltres hem posat, Totem, groc, lila, verd, taronja, alien groc i baga en un arbret. Dificultat mantinguda en el V/IV+.  El díedre està net , cal protegir-lo amb flotatnts.

També fem la via “El forat de les Bruixes” oberta per Santi Sanz (tardor 2019), de dos llargs de corda totalment equipada amb parabolts. Dificultat IV+/V-.

Avui ha estat una jornada plaent gaudint de la bona roca del Coll Roig.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Ramir Aparisi, Joan Asín.

primer llarg via "K"

tercer llarg via "K"

primer llarg EL FORAT DE LES BRUIXES

segon llarg EL FORAT DE LES BRUIXES

a la variant del DÍEDRE

FOTOCORDADA

meti ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Antoni Vilaseca ha dit...

L'afany d'aperturiste de fer invents extranys i rizar el rizo no te limits. Cert company aquest invent no existeix

No cal que vagis eliminant comentaris lo que tindries que eliminar es tot aquest invent extrany i reconeixer que l'as pifiat

Ja pots anar aliminant comentaris ja que com mes n'aliminis mes et poses en evidencia

Ja he contestat al Santi Sanz, he canviat la piulada i la ressenya, hem pujat pel díedre assegurant amb friends i segueix estant net. He esborrat el comentari per qué he canviat la piulada i esmenat l'error.

Antoni Vilaseca ha dit...

El progecte de la Triologia de les Plaques tal com l'anomenem en Santi i jo mateix neix,com a obgectiu pedagogic per tal que els escaladors novells i no tan novells puguin gaudir de l'escalada amb un risc controlat. Apendre anar de primer de corda i apendre a possar flotants. Cosa que ho facilita la polivalencia de les tres vies que composen el citat progecte.
Aquestes tres vies son Tardor Calenta, K i Pou o Furat de les Bruixes. En el cas de la via K oberta a l'any 1997 per Gustavo Mañez i amb un intent de requiparla l'any 2005 pel mateix aperturiste, el Santi li demà permis per netejarla i restaurarla, cosa que va obtenir, per aquest motiu la tercera tirada esta tota netejada per tal d'oferir la possibilitat als escaladors que la puguin escalar-la per l'esquerra, la dreta o pel diedre en resum al gust. Ha i per cert es varen possar els bolts al mateix punt en que estaven colocats els de l'intent que va fer el Gustavo, lo únic es que es varen substituts per bolts de 10 ja que els que hi havien eren de 8 (jo mai hi vaig veure xapes)
Referent a la via Tardor Calenta veuras que la placa els bolts estan a l esquerra del canalillo, esta collocats expresament per tal de donar l' oportunitat de lo mateix i que tant es pugui pujar pel canalillo o per la placa.
Al Pou o Furat de les Bruixes hi a qui ma comentat per que el Santi l'equipà amb bolts aventi possibilitats d'equparla amb flotans, la rao, es que si pugui fer docencia a escaladors novells d'equipar amb flotants amb seguretat.
Et faig aquest llarg comentari per tal d aclarir alguns comentaris fets en altres blogs per escaladors que opinen sobre temes que desconeixen... Ja se que opinar encara es lliure ara per fer-ho valdria la pena d' assabentar-se del per que es fan les coses.

Bé he contactat amb el Gustavo Máñez i ell va anar per la placa, la va fer dues vegades. En lloc està descrit què és pugui anar per les dues bandes, el díedre crida l'atenció, així què ens hi vam ficar, vam pujar amb flotant i ha quedat neta. No és afany d'aperturisme, sinó què el díedre és molt bo i cal donar-ho a conneixer. No vull entrar en polèmiques. Com a propietaris del Parc Temàtic teniu tota la veritat, cap problema.

Antoni Vilaseca ha dit...

Cer el Gustavo va pujar pel mitg de la placa, pero tambe es cert, que al netejarla varem veure les tres possibilitats i les varem provar. També es cert que tampoc em publicat cap de les tres vies del parc tematic que dius tu. El boca a boca ha funcionat. Ara si tu creus que es un parc temàtic lo que si que et puc dir es que te molt d'exit, també et dic que gracies a moltes vies que tu catalogues de parc temàtic, molts escaladors no tan novells després d'anys de haver-ho deixat an tornat a tocar pedra. Totom obre com vol o pot tot es respectable i no cal desmereixer lo que a un no li agrada i la feina dels altres.