dijous, 23 de setembre del 2021

Via DEL GUILLEM.SERRA DE SANT JOAN. SECTOR ANTENES.

22/09/21. Aquest dimecres aprofitant què el Josep i el Genís van a fer la via Domènec Faura a la Serra de Sant Joan, anem a fer la via del Guillem què no hem fet ni la Isabel ni jo.

Aquesta és una de les darreres vies equipades pel Guillem Arias l'any 2016. La via està totalment equipada amb parabolts i recorre aquesta vessant poc agraïda  on trobem tres parts. Un primer llarg pel primer ressalt i després una gran feixa amb dos trams caminants i un ressalt fàcil al mig on podem fer un llarg de corda. Un cop pagat aquest peatge, ens queden cinc llargs de corda, prou interesant. L'equipament existent rebaixa el grau obligat (IV+/V) i permet provar el passatges més exigents. El millor llarg és el penúltim.

Una via per a fer metres sense complicacions.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Via equipada: 2016
Per: Guillem Arias.
Equipament: totalment equipada amb parabolts.
Material: 12 cintes exprés, estrep opcional.
Orientació: sud-oest, ombra fins mig matí.
Dificultat: V/Ae.
AproximacióDe Coll de Nargó agafem la L-511-C-363 a Isona. Passat el coll de Boixols la carretera baixa, seguim fins a trobar una pista a la dreta (Montinessell, Els Prats, Sallent) seguim i agafem la pista a l'esquerra direcció Els Prats, passem un aparcament des d'on és va a les vies de la paret del repetidor, seguim una mica més i trobem un aparcament per a dos cotxes fita visible. Seguim les fites cap a l'est pel bosc fins a peu de via.

Descens: És recomanable baixar caminant. Del cim baixem per la vessant nord per corriols en tendència a l'esquerra, a buscar la línia elèctrica, la seguim fins a un ressalt, què podem des-grimpar sense problema, també podem fer un ràpel (instal·lació). Seguim fins a la pista què ens porta a l'aparcament.

Primer llarg, comencem amb passatges d'Ae/A0 i seguim per la placa primer i un díedre després fins a la R1.

Fem un tram caminant fins a trobar un ressalt de roca on fem un llarg de corda i després seguim caminant fins al proper ressalt. Aquest tram el podem fer seguit o fent llargs.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra i pugem fins a un desplom on fem un passatge Ae/A0 i seguim per un díedre, tram de corda fixa i un altre ressalt fins a la R3.

Quart llarg, sortim a la dreta i pugem directament per una placa (avui està mullada) passatge d'Ae/A0 i seguim verticalment fins a la R4.

Cinquè llarg, llarg amb dos ressalts amb un tram de corda fixa al mig.

Sisè llarg, és el millor llarg de la via, sortim a la dreta puguem directament per la placa/esperó, dificultat mantinguda en V amb un pas més difícil, per mi V+, passat el primer tram després la dificultat baixa.

Setè llarg, sortim caminant a buscar un díedre per on pugem passatge atlètic.

setè llarg

Pilichan ha dit...

La hem fet el mateix dia. Totalment d'acord amb la teva opinió del sisè llarg