diumenge, 21 de novembre del 2021

LA VIA DEL "XERMI". PARET DE LA BATALLA. VILAMALA.

20/11/21.
Avui anem de descoberta al Solsonès, a la Paret de la Batalla on el Francesc Panyella i el Joan Baraldés han obert tres vies a la part dreta de la Paret. En aquesta paret ja hi ha quatre vies la llamps de llamps (Ll.Parcerisa), STOP CO2 (J.Marceló, M.Garriga, J.M.Cases) , Pastelina (Ll.Parcerisa) i Aigua de Déu (Santi Marzo, Salva Serrano). De les tres vies Badalona, Pedra Voladora i la del "Xermi", escollim aquesta darrera. Via dedicada a la "Xermi" què ens ha deixat abans d'hora. Amb el Xermi coincidíem al Bar Muntanya de Collbató,  tot esmorzant i la fèiem petar, un personatge intranyable el "Xermi".

Avui el dia comença al revés, per arribar a peu de via haurem de rapelar primer la via. La via té quatre llargs de corda, escalada en placa cercant el camí més evident passant per ressalts verticals, trobarem trams amb molsa. Via totalment equipada amb algun passatge obligat i trams de navegació quan la dificultat baixa.

Volíem fer-ne un altre però entre els ràpels fer la via i l'ombra què ha entrat ho deixem estar i aprofitem per anar fer fotos de pla paret, tota una excursió.

Una bona opció per a conèixer aquesta amagada paret del Solsonès.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.

Via  oberta l'octubre de  2021
Per: Francesc Panyella, Joan Baraldés.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés, estrep.
Dificultat: V+/Ae.
Orientació: est. Ombra a mig matí.
Roca: Conglomerat.

Aproximació. Haurem d'aparcar al Km 20 de la carretera de Solsona a coll de Jou, dipòsit d'aigua a l'esquerra. D'aparcament anirem en direcció est pel prat, trobarem cintes en els arbres i fites. Al final trobarem un cartell de fusta que ens indica el final  de les vies. Baixem en quatre rapels per la via del "Xermi", 3 de 30m i un darrer de 45m, el primer ràpel arriba molt just i haurem d'assegurar-se en un parabolt per arribar a la R3 compte!!.

La tornada la farem pel camí d'aproximació.

Primer llarg per placa què va cercant el camí més lògic, vigilar amb el fregament. R1 50m, 10 parabolts.

Segon llarg, passatges d'A0 (Ae) i seguim en lliure per placa vertical en tendència a l'esquerra, trobem un passatge amb preses romes aquí he fet un pas d'Ae, després hem d'anar cap a la dreta a buscar la R2. 25m, 8 parabolts.

Tercer llarg, sortida vertical amb passatge de V+ (A0) i després seguim per la placa amb molsa  V. R3 30m, 6 parabolts.

Quart llarg, sortim per una placa ajaguda què ens porta a un desplom per on pugem directament A0/Ae i després fàcil fins a la R4, 30m, 6 parabolts.
comencem rapelant

primer llag

R1

Malaguanyat el Vicens, com jo coneixia el Xermi de quan coincidíem al Bar Muntanya...La via curiosa, això de rapelar abans de començar és com extrany.

Hola Joan.
Espero que us hagi agradat la via.
Escalar-la és una manera de recordar al Xermi i fer-li un homenatge.
Salut i a escalar

Tot un personatge el "Xermi"quan anem al Bar Muntanya sempre estarà demanant un bitxo..
La via està bé, un bon detall per a recordar al "Xermi"