dijous, 25 de gener del 2024

Via SANGRE AZUL. ROCA DELS ARCS. VILANOVA DE MEIÀ.

24/01/24. Fa uns dies la Ita &Manel van piular aquesta via i avui la proposa el Ramir, com cap dels tres l'hem fet, ja tenim via. La Roca dels Arcs és un bon lloc pels dies de boira a plana de Lleida, com a passat avui. Una via totalment equipada, on haurem de posar algun friend. La via te tres llargs de corda, podem afegir-hi un llarg més fins el cim, per poder baixar caminant. Via atlètica i mantinguda on cal anar bé de braços. Avui hem tingut un dia de primavera en pler hivern.

El dos primers llargs son els més difícils, recomanable amb possibilitat de fer un altre via.

Per: Ramir Aparisi, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 27/10/2002.

Per: Miguel Gómez, Gustavo Máñez, Roger Olmos.

Equipament: totalment equipada amb expansions els tres primers llargs, neta el darrer llarg afegit per arribar al cim.

Material: 14 cintes exprés, bagues per a savines, joc de Totems del negre al verd o similars, estrep i pànic opcional.

Dificultat: 6a+. V+/A0-Ae obligat.

Orientació: sud.

Roca Calcari.

Aproximació: De Vilanova anem cap el Pas Nou i aparquem a l'alçada de la roca dels Arc. Baixem al torrent i remuntem a buscar la feixa, flanquegem tota la paret fins a l'alçada de la via. Un corriol ens deixa a peu de via on hi ha un burí, aquest burí el vaig posar quan vam obrir la via TACHIN què va a l'esquerra de la Sangre Azul.

Descens: De la  R3 podem fer un ràpel i baixar per un corriol cap a ponent a peu de via (Ideal si volem fer un altre via). Si volem arribar al cim haurem de fer un altre llarg de tràmit i baixar caminant cap a l'oest, a buscar un coll què ens porta a la feixa d'aproximació, trobarem fites.

Primer llarg, pugem un ressalt i trobem un passatge difícil de trobar-lo, a la dreta i una mica alt trobem un forat què és la clau per a resoldre el pas i xapar el segon parabolt. Seguim a buscar l'esperó podem posar un totem verd, seguim en escalada atlètica, amb un tram més difícil on cal cercar el passatge, després la placa s'ajeu fins a la R1 50m. V+ (A0), IV+, V, V+,V.

Segon llarg, sortim per una placa ajaguda i seguim per una bavaresa, seguim per un esperó (vermell) en escalada atlètica, a l'inici falta plaqueta en un spit, podem posar totems blau i negre, seguim per una placa gris més compacta, nosaltres hem passat amb algun pas d'A0-Ae, sortim a l'esquerra i pugem per terreny més accessible fins a la R2 a muntar en un arbre, 50. IV,V,V+, 6a+(V+/A0-Ae),V.

De la R2 fem un canvi de R uns 10m a l'esquerra al peu d'un esperó.

Tercer llarg, llarg plaent seguint l'esperó amb una dificultat de IV+,IV, R3 40m.

De la R3, podem fer un ràpel i després baixar per un corriol cap a l'oest.

Quart llarg, sortim a l'esquerra per una placa i seguim per una feixa herbosa a buscar un díedre per on pugem fins el cim. R4 a muntar 50m. IV,II,V-,IV.