dilluns, 10 de febrer del 2025

Via DEL FERRAN. ROCA DE LA COMA. ABELLA DE LA CONCA.


5/02/25. En Ferran Guillem, "tot un personatge" ens va deixar quan no tocava....En Pau Vázquez i la Isabel Benet obren aquesta via en el record.

Una via amb més càrrega emocional què d'escalada. Una via què discorre per una no paret, alternant grimpades amb trams d'escalada. El segon llarg és el més mantingut amb un inici on trobem un passatge rar 5c. Hem tingut problemes amb els ràpels, millor fer tres amb una sola corda de 60m.

Via per a col·leccionistes....



DADES

Primera ascensió: 6 març 2024.

Per: Pau Vázquez, Isabel Benet.

Equipament: pitons, parabolts, ponts de roca.

Material: 8 cintes exprés, algun friend.

Dificultat: 5c. 5b/A0 obligat.

Orientació: Sud.

Roca: Calcari.

Aproximació: Abans d'arribar a Abella de la Conca agafem una pista què va seguint les parets. A l'alçada de la Roca Viella just on surt una pista de terra, aparquem. Seguim caminant per la pista fins a trobar una fita on surt un corriol què va pujant creuant  camps. Pugem per un corriol direcció al coll. Del coll ja veiem la paret al davant. La via comença en uns grans blocs visibles.

Descens: en ràpel per la via, millor amb una corda.

Primer llarg, F picada a peu de via, pugem per la placa i anem a l'esquerra per una canal/díedre fins a l'esperó, el seguim en tendència a la dreta, terrenys fàcil, fins a la R1.

Segon llarg, sortim a l'esquerra (parabolt) pas rar a buscar un pitó a l'esperó, pugem i seguim per una placa amb preses romes/adherència, passem a l'esquerra (pitó) i seguim per un díedre. Un cop superat per terrenys fàcil anem a buscar la R2.

Tercer llarg, haurem de baixar una mica i anar a buscar un esperó a la dreta per on pugem, trobarem dos ressalts abans d'arribar a la R3, incòmoda.





FOTONOCIM