10/04/25. Avui el dia és incert però tot i així anem a Àger. El nostre objectiu la via "La Chica sin voz" a l'Agulla de l'Embut i si queden ganes fer-ne un altre.
Quan arribem està ennuvolat i boires, una curta aproximació ens deixa a peu de via. Sembla què aguanta, la pedra decideix qui comença.
La via té tres llargs de corda força mantinguts i exigents, què cal digerir "piano, piano". Els trams de placa estan equipats amb parabolt, però on cal escalar, a la resta cal equipar amb flotant amb una dificultat obligada de 5c. Al segon llarg el pas de 6a+, pot anar bé un allargo (antena) si anem justos de grau.
Com estem a l'hora crítica i el dia segueix incert....ja tenim l'excusa per a plegar.
Una via "Curta, Intensa què no et deixa Indiferent"
Per: Alfons Esterlich, Joan Asín.
DADES
Primera ascensió: 1993.
Per: Manel Pedro, Jordi Briz i companya.
Re-equipada: 2006, variant el recorregut del segon llarg.
Per: Isidre Juvé, Marcos Díaz.
Equipaments: parabolts.
Material: 10 cintes exprés, joc de totems fins vermell, tascons pel díedre, primer llarg. Una allargo (antena) pel pas de 6a+ si anem justos de grau.
Dificultat: 6a+. 5c/A0 a equipar, obligat.
Orientació: sud.
Roca: Calcari.
Aproximació: D'Àger agafem la carretera què va al coll d'Ares la seguim fins el trencall on surt la pista què flanqueja la paret cap a l'est. Aparquem a la canal (gran Bloc) de baixada. Pugem per la canal i agafem un trencall a l'esquerra a buscar el peu de paret de l'Agulla, passem un contrafort i pugem fins a peu de paret on trobem un pont de roca (R0). A l'esquerra una cabra picada via "Si las cabras pueden nosoltros también". 15 minuts.
Descens: Del cim caminant cap a l'est a buscar la canal de baixada.
Primer llarg, pugem per un contrafort fins el peu d'un díedre, pugem pel díedre és pot posar friends i/o tascons, passatge vertical i atlètic fins el primer parabolt. Seguim per placa mantinguda on cal anar cercant el passatge (5c) fins a la R1 sobre un gran bloc.
Segon llarg, placa mantinguda 5c/6a amb un passatge de 6a+ o A0 xapant amb antena, quan acaba la placa seguim per terreny amb franges on podem posar algun flotant fins a la R2.
Tercer llarg, tram mantingut i atlètic per franges en tendència a l'esquerra, és pot posar algun flotant però no queden a caldo, flanquegem i pugem a buscar les franges superior i anem a buscar una savina a l'esquerra, flanquegen uns metres i pugem verticalment, pas tècnic aquí podem posar un bon totem lila o similar, seguim la placa fins el cim. R3 un parabolt del 8 sobre un gran bloc o reforçar.
![]() |
primer llarg |
![]() |
segon llarg |
![]() |
![]() |
tercer llarg |
![]() |
FOTOCIM |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada