diumenge, 8 de març del 2009

7/03/09, ROCA DE LA NAIREDA, Via Cafè, copa i puro

Ressenya blog Alt Urgell

Per fi un dia amb sol sense patir pel fred ni la pluja. La via escollida es la Cafè, copa i puro de la Roca de la Naireda. Havia quedat amb el Jesús per fer-la, el divendres al centre ens decidim ja que la previsió acompanya i el dia allarga, anem també amb al Monsio i el Pep.
A les 10h,30min estem a peu de via, fem dues cordades el Jesús i el Pep i el Monsio i jo . Per l’aproximació cal preveure 45min-1 h.
Es una via molt agradable, ben assegurada, amb quantitat de ponts de roca. Tot i l’aparença la via es prou continua i amb passatges interessants.
Longitud: 435 m
Primera ascensió: gener 2008 per Marcel Millet
Material: portar algun fiend petits i mitjans i tascons, les tirades de 6ª cal posar alguna assegurança.
Horari: Nosaltres vam estar 4h, 30min, sense preses.
Vam empalmar la 2ª i 3ª tirada i la 4ªi 5ª aquestes darreres amb cordes de 50m cal sortir una mica de la reunió.
El llarg 7e, es mantingut i en flanqueig on cal anar buscant el passatge, el 8e es una magnífica placa en adherència però amb una dificultat de 5b, el 11e es un mur molt atlètic on cal anar buscant les preses, es un llarg precios. El Jesús i en Pep van sortir per la directa es una tirada amb passatges durs que cal reforçar les assegurances. Nosaltres sortim per l’altre sortida es una fissura estreta on falta algun pitó, nosaltres vam posar un micro vermell i un tascó, el passatge més vertical cal agafar-se amb la mà Esquerra a la fissura i amb la dreta buscar presa a l’altre costat que ni ha, passatge molt atlètic, desprès del 2º pont de roca la dificulta baixa una mica. La següent tirada també es en flanqueig hi ha algun passatge fi i en adherència. El darrer llarg no té cap problema. Un cop surts de la via cal remuntar uns 200 m amb alguna grimpadeta fins el cim. La vista era impressionant amb el Pirineu nevat .
La baixada cal anar direcció est seguint la carena fins passar un segon collo n trobarem alguna fita, la baixada continua per la canal on cal salvar ressalts tot seguint fites, preveure 1h, 30min aprox.
A la via hi ha rastres del bricolatge que s’ha fet, tallant branques d’arbres, posant ponts de roca, etc. Un bon curro, que te la seva recompensa.
Via recomanable, sense pretensions però millor del que sembla.