dimecres, 14 de juliol del 2010

Pic del Martell, via B.B.C.

14/07/10 dimecres. Com molts dimecres he quedat amb l'Antoni però avui el dia s'ha complicat i al final el passo a recollir a les 5 de la tarda. Com hi ha poc temps ens arribem fins al Pic del martell que sempre és un bon recurs. Informació de ressenyes.

Aquí toca repetir, al final anem a la BBC (Bombers Barna Climb), aquesta via comença a l'esquerra de la gran cova que trobem poc després de passar el coll a mà esquerra. Aquesta via la vaig obrir l'any 85, la primera part la va reequipar en Francesc Comulada amb químics, quedant una via esportiva, el primers 20m on és concentrem la màxima dificultat, però continua pel qui vulgui seguir, en plan més clàssic.

El primer llarg comença per una placa fina amb poca presa, per arribar a una zona més vertical i atlètica, amb forats i bústies que ens porten a l'esquerra per superar un desplom i entrar a un díedre, que el superem per una placa de la dreta. Sobre trobem un mosquetó per despenjar-se, seguim per unes grades fins una placa vertical, superada aquesta es munta reunió en un pont de roca o en un buril que hi ha a la dreta. 40m V+,A0 o (6a+).

al primer llarg

Flanquegem a l'esquerra, entre herbes per arribar un altre cop a la paret on és veu un pont de roca i un buril a la placa. El segon llarg supera un tram vertical amb bona presa, anem a buscar un díedre que seguim, un relleu dona pas a la segona del part del díedre amb passos més obligats V+ (A0), superat aquest tram seguim en lleugera tendència a la dreta fins trobar la R dos burils.40m. Un curt ressalt ens deixa al cim. Els ponts de roca son de fa 25 anys diríem que ja estan solidificats, s'hauran de canviar. La via esta pràcticament equipada, cal portar algun friend mitja i bagues pels ponts de roca.

Ens hem entretingut i ja no tenim temps per fer res més així que plaguem els trastos i marxem.

Per Antoni Gómez i Joan Asín

al segon llarg

Ei Joan,

A aquestes vies hi toca l'ombra a la tarda?
Fa 2 o 3 anys que no baixo al Pic del Martell i ja seria hora de tornar-hi.
Així podria fer una via teva.

Salut i a tibar

Joan a la tarda no toca el sol, és ideal a l'estiu, ja quedarem un dia.

Joan, d'aquest sector del començament encara no he fet cap via, la teva pot ser una bona excusa per estrenar-m'hi.
Divendres a la tarda vàrem coincidir amb el teu company Toni a Montserrat.

Ei Jaume, jo els divendres no puc en Toni ja m'havia dit que hi anava, emb el leo i dos companys més. Llastima.