divendres, 27 d’agost del 2010

POLLEGÓ INFERIOR, cara Nord, via Solstici d'estiu

27/08/10. Aquesta via la tenia en cartera esperant la seva oportunitat, avui ben acompanyat per en Ferran i en Paco ha estat l'ocasió d'anar-hi.
La via és troba a la cara Nord del Pollegó Inferior, al costat de la via Font. Cal pagar el peatge de pujar fins a l'enforcadura per la tartera. El sol avui és d'agost, agost.... tot hi així em pujat per l'esquerra de la tartera, anant a buscar l'ombra de la paret del Pollegó Inferior, fent més suportable la dura pujada.

A peu de via hi ha una placa amb el nom. Entre una cosa i un altre comencem la via a les 12h. Com son 6 tirades farem dues cadascú, començarà en Paco, jo faré les dues del mig i en Ferran les dues últimes.

la ressenya i explicació és pot trobar a madteam

en Paco pujant per la tartera en plena canícula

El primer llarg comença en Paco, per un ressalt que dona pas a un encastament difícil per agafar un espit (A0) superat aquest passatge bé un altre encastament, aquest més factible, tot i que cal buscar la col·locació. A la sortida un flanqueig a l'esquerra, per terreny més fàcil, ens porta a la R1 35m.

El segon llarg una placa amb roca a control·lar du a un díedre per anar a buscar a l'esquerra una fissura fins a la R2 35m.

El tercer llarg per a mi, una entrada atlètica (V+) deixa a un dìedre ajagut (IV+) per anar a buscar una placa que flanqueja a l'esquerra, Ae en el meu cas. Segueix per una fissura on entra el camalot del 4 i 3 (6a), després la dificultat baixa (IV+) fins a la R3 40m.

El quart llarg segueix en tendència a la dreta, per terreny més ajagut amb roca acontrol·lar (IV,IV+), trobarem algun pitó. R4 40m. Amb cordes de 60m és pot fer el 4art i 5è junts.

El cinquè llarg per en Ferran, segueix la mateixa tònica amb una entrada vertical, assegurada per un pitó, (V). R5 20m.

El sisè llarg és espectacular un díedre (V+) dona pas a una magnífica fissura, assegurada per espits, parabolts del 8 i 10, és pot posar friends per reforçar l'equipment. En Ferran se'l treu net 6c, en el meu cas en 6a,A0. R6 50m.

Via atlètica, molt ben trobada i equipada, un festival de fissures, on cal portar un joc de friends fins el 4 de Camalot, 18/20 cintes exprés, pel darrer llarg. Nosaltres hem estat 4,30 h.

La via surt prop del cim on arribem grimpant els darrers metres. El descens el fem amb un ràpel de 60m, enacara que és millor fer dos de més curts., ens ha costat una mica recuperar el ràpel. Una petita remuntada i una desgrimpada ens deixem a una canal que porta a l'enforcadura des d'on baixem per la tartera.

Per Ferran Àlvarez, Paco Aranda i Joan Asín.

entrant al primer i al segon empotrament

al díedre i fissura del segon llarg

vista del tercer llarg des de la fissura final i entrant a la R3

entrant a la R4

el magnífic sisè llarg

amb la feina feta al cim

Quo ha dit...

weeeee!!! Ei Joan, enhorabona pel disfrute!!!!

El mteix dia nosaltres estavem a la HOMEDES...
Per cert, Bufff.... si no ens haguessim saltat una de la reunions navegant i perdent-nos tontament per la paret (motiu pel qual varem perdre quasi dos horetes), hauriem coincidit després baixant a la enfocadura de la tartera...

En fi... Segur que un altre dia ens veiem!

QUO ...avui encara amb els peus baldats!

Iban Bessa ha dit...

bona via!
el descens és millor fer-lo pel camí de les costes d'en dou (està amb marques verdes), tornes a peu de tartera sense haver de rapelar.
salut!!!!

Quo llàstima hauria estat bé saludar-te,un altre cop serà.
Terrible, feia pocs dies que hi havia baixat per les costes i feia temps que no sortia al cim i baixava per l'enforcadura.

Enhorabona, mai he escalat pel pollego inferior, soc una mica racano i el peatge que has de pagar és molt dur.
Enhorabona, la via no es veu gens fàcil

Ei Mingo cal pagar el peatge de tartera, però la via val la pena, amb una dificultat obligada de 6a,Ae. Esta molt equipada i és pot reforçar.

Veig que la via val la pena, m'ho apunto! Abans, quan anavàvem a la nord de l'Inferior, en fèiem abans alguna dels Cabirols per estalviar-nos la tartera..., que des del cim hi arribes en un flanqueig força còmode.

Joan la via val la pena, si és puja per l'esquerra de la tartera és deixa fer bé.