dijous, 27 de juny del 2024

Via PUNSOLA-RENIU. CAVALL BERNAT. MONTSERRAT.

26/06/24.
Canvi de dècada i visita obligada al Cavall Bernat. L'emblemàtit Cavall Bernat és alguna cosa més què una Agulla. Avui amb el Felip què també ha canviat de dècada tornem a fer la Via Punsola-Reniu. Primera escalada al Cavall Bernat després què em fessin "Cavallers d'honor" pel Grup Cavall Bernat, tot un honor.

La via Punsola és la gran clàssica del Cavall Bernat, permanent repetida, avui érem tres cordades. Hem coincidit amb el Venanci i el Toti què venien al darrera nostre. La via està polida als passatges més verticals i obligats, però l'equipament permet fer-ho en lliure o A0/Ae.

Una clàssica imprescindible.

Avui l'hem gaudit amb un dia excel·lent.

Per: Felip Linares, Joan Asín, cordada de Setantenes-os

Primera ascensió: maig 1971.

Per: M. Punsola, J. Reniu

Equipament: Totalment equipada.

Material: 22 cintes exprés, totems fins el verd, nosaltres hem posat el groc i verd, estreps si fem Ae.

Dificultat: 6c. 5b/A0-Ae obligat.

Orientació: est-nord darrer llarg.

Roca: Conglomerat.

Aproximació: De Santa Cecília anem a buscar el GR (camí de l'arrel) què flanqueja totes les parets. Seguim el camí fins al peu del Cavall Bernat on un corriol ens porta fins el peu d'una paret, flanquegem a l'esquerra pugem per la canal i quan ho veiem clar anem a la dreta a buscar el contrafort de l'aresta.

Descens: Dos ràpels de 30 i 50m ens deixem a peu de la via normal. Retorn per la canal del Cavall, ara neta sense cordes fixes, cal fer 5 ràpels de 30m amb una corda de 60m. Baixem per la canal terrosa  i anem a buscar el primer ràpel a l'esquerra a sobre d'una placa ajaguda, fem un primer ràpel i tornem a des-grimpar per la canal terrosa. Segon ràpel a l'esquerra de 30m, el Tercer ràpel està a l'esquerra (de cara a la paret) ràpel de 30m  hem d'anar a l'esquerra (de cara a la paret) i una mica a dalt a sobre d'un esperó. Dos ràpels de 30m per l'esperó ens deixem a peu de la canal on agafem el camí de l'aproximació fins a trobar el camí de l'arrel GR.

Primer llarg, grimpada per un contrafort fins a la R1.

Segon llarg, placa seguint l'aresta què va guanyant verticalitat, 50 m assegurances llunyanes.

Tercer llarg, més vertical pugem a la dreta i anem a buscar una llastra seguim fins a la R3.

Quart llarg, més mantingut per placa fins a un díedre amb un passatge atlètic per entrar al díedre, el seguim fins a la R5.

El cinquè llarg, ja és més difícil, 5c per l'esperó l'equipament permet fer A0's.

Sisè llarg, mantingut i vertical 6b+ o 5b/A0-Ae.

Setè llarg, seguim la mateixa tònica del llarg anterior, 6c o 5b/A0-Ae.

Vuitè llarg, flanquegem a la dreta a buscar l'aresta, flanqueig ascendent a la dreta a buscar la placa de la vessant nord. Seguim per placa vertical amb bons còdols, assegurances distants, sortim a l'aresta cimera, seguim fins a un ressalt què ens deixa al cim.

PRIMER LLARG

VUITÈ LLARG

foto Jordi Pina  DARRER LLARG

Pilichan ha dit...

Felicitats! I ben xules les fotos

MOLTES GRÀCIES

paca ha dit...

moltes feloicitats! grans,molt grans!

MOLTES GRÀCIES PACA

Una bona estrena de dècada ! Enhorabona ! i Per Molts Anys.