dijous, 4 de juliol del 2024

Via WILKENNY. ROC D'EN ROSELL. RIPOLLÈS.

3/07/24. "Rumba Team" després d'un temps fora d'escena torna amb força i ja ens ha deixat varies vies noves. Avui anem a la via Wilkenny al Roc d'en Rosell. Una via amb ADN Rumba Team, poc equipada amb pitons (propis), ponts de roca i parabolts, on haurem de completar les assegurances amb friends. La paret no és gaire agraïda, poc definida amb herba i molsa, l'itinerari però treu partit i deixà trams interessants.

La via té dues parts enllaçades per un tram caminant. A la primera part trobem quatre llargs prou mantinguts, amb un primer mantingut i exigent, què t'agafa fred i et fa suar però. Un tram caminant ens deixa a peu de la segona on trobem dos llarg, amb un darrer molt bo què et deixa un bon regust.

Via d'aventura "total" què ha tret bon partit del terrenys poc agraït. Per a escaladors tot terreny

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: 17-18 agost 2023.

Per: Jordi Tàpia, Bernat Jover.

Equipament: semi equipada amb pitons, ponts de roca i parabolts.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins C3, bagues per arbres, baga pànic opcional.

Dificultat: 6a. V+/A0 obligat.

Orientació: sud.

Informació: Bloc Rumba Team.

Roca: gneis.

Aproximació: de Queralbs agafem la pista a Fontalba, primer tram asfaltat després de terra. Passada la casseta de control aparquem a la segona gran corba a esquerres. Tenim el Roc d'en Rosell al davant. Creuem  una tanca per a bestia i seguim un corriol sinuós, trobarem alguna fita. Hem de baixar fins el torrent amb intuïció, un cop al torrent remuntem un tram i ja veurem un díedre-xemeneia amb dos bagues en arbres. Fletxa a peu de via picada.

Descens: Nosaltres de la R7 hem anat a un collet des d'on hem baixat en tendència a l'esquerra (oest) fins a un torrent, què hem remuntat fins a l'alçada d'una franja rocosa on hem anat a l'esquerra seguint corriols amb intuïció a buscar una camí què és veia des del final de la via. Arribats al camí, el seguim i baixem per uns prats a buscar la pista què ens porta a on hem deixat el cotxe.

Primer llarg, mantingut i exigent, un esperonet ens deixa al peu d'un marcat díedre-xemeneia, on cal trobar el passatge. Un cop superat una placa vertical en tendència a la dreta ens deixa al peu d'una placa amb dos parabolts, hem pujat per la dreta del primer parabolt (totem groc) i després anem a buscar el  segon parabolt. Seguim per la placa i després unes grades fins a un Gran Arbre on trobem una baga. 55m.

Segon llarg, sortim a l'esquerra per una placa ajaguda fins a un arbre on flanquegem a l adreta a buscar un díedre (pont de roca) pugem i anem a l'esquerra a buscar un sinuós esperó què ens porta a la R2, dos pitons. 25m.

Tercer llarg, flanqueig a la dreta a buscar un díedre a la dreta d'un marcada agulla, pugem pel díedre (pitó), un cop superat trobem una gran placa on veiem dos parabolts. Pugem a la dreta del primer parabolt i seguim per la placa a buscar un díedre per on pugem fins a la R3 en un arbre. Arribada terrosa. 55m.

Quart llarg, sortim a l'esquerra per un arbre, anem a l'esquerra i pugem per un seguit de gran llastres sobre posades (pitó) al final trobem la R4 1parabolt. 35m.

Cinquè llarg, canvi de reunió 70m caminant fins a la R5 d'un parabolt.

Sisè llarg, sortim a l'esquerra a buscar un díedre per on pugem (parabolt) un cop superat, per unes grades arribem a la R6, 1 pitó, Pot de registre. 40m.

Setè llarg, un díedre ajagut en deixa al peu d'un ressalt un cop superat seguim fins el final del díedre on pugem per un esperó, seguim per una aresta fins a la R7, un parabolt.

Una via ben maca, enhorabona ? No l'heu trobat molla?

Rumbateam ha dit...

Felicitats per la repetició , una aventura en un lloc ben xulo i a peu de cotxe!!
com dius hem tornat i deixant bastanta feina de cop...per moltes a uns repetidors incodicionals! salut
Rumbateam

Jaume el primer llarg una mica mullat.
Ben tornats Rumbateam, a veure les que podem fer ......el pas del temps no perdona.