dijous, 6 de juny del 2024

Via "LAS LINEAS DE NAZCA". SÒCOL NARIEDA. ALT URGELL.

5/06/24. Avui dia de calor...anem a la recerca de l'ombra al Sòcol de Narieda. En Miquel Garrell em va passar la ressenya d'una nova proposta al Sòcol què han equipat. Via de les mateixes característiques què les altres vies què han equipat, totalment equipada. Per mi aquesta via és la més exigent d'aquesta col·lecció, on cal anar bé amb el 5c, tot i estar molt equipada hi ha passatges obligats.

Avui no era el millor dia per a fer aquesta via, la via està tendra i les pluges d'aquesta primavera han deixat algun passatge mullat i la terra s'ha convertit en fang...res extrem, però ens ha obligat a fer més A0 del desitjat. La via és més entretinguda del què pot sembla. El sol ens toca a la darrera reunió, així què per avui ja en tenim prou.

Per: Isabel Notivoli, Jaume Galban, Joan Asín.

Equipada: abril-maig 2024

Per: Òscar Fernàndez, Miquel Garrell, Ramón Rubio.

Primera integral: 17/05/2024

Per: Pilar Perales, Òscar Fernàndez, Miquel Garrell, Ramón Rubio.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i algun pont de roca.

Material: 17 cintes exprés, estrep, baga  Pànic opcional.

Dificultat: 6a/A0-Ae, 5c/A0-Ae obligat.

Orientació: oest.

Aproximació: A la carretera C-14 un cop passat Coll de Nargó i abans d'Organyà, trobem a la dreta la carretera què porta a Alinyà-Cambrils, un cop passat el pont agafem la carretera a l'esquerra direcció Fígols d'Organyà. Trobem un primer aparcament reservat a Bombers/Emergències, seguim i aparquem al següent a l'esquerra. Creuem la carretera i un corriol ens porta a un camí transversal, el seguim a l'esquerra i pugem a busca la paret, anem a la dreta fins a peu de via, noms pintats.

Descens: En ràpel per la via, nosaltres hem fet un primer ràpel (35m) fins a la R2 i un altre de 60m justos fins a terra o caminant, pugem uns metres i seguim les fites cap a l'esquerra, passant pel peu de l'esperó Xelo-Bam, i ens porta a la pista. La seguim i trobem uns cartells, agafem el camí de l'esquerra què ens retorna a l'aparcament. Calcular uns 30 minuts.

Primer llarg, entrada per placa polida, anem a l'esquerra 6a+ (5c/A0) i seguim per placa mantinguda (5c) tot cercant el passatge a esquerra o dreta, fins a la R1. 30m, 11 parabols.

Segon llarg, seguim per placa amb la mateixa tònica fins a un desplom on fem A0/Ae al gust, sortida atlètica per arribar a la R2. 32m, 14 parabolst.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra i seguim per una placa de 6a, aquí entre la mullena i el fang, ho hem fet en 5c/A0. Superem el desplom en A0/Ae i sortim a una placa on anem seguint les assegurances, trobem un passatge de placa molt fina 6a o 5c/A0., després per terreny més amable arribem a la R3. 35m, 16 parabolts.