diumenge, 26 de setembre del 2010

AGULLA GORGES DE LLO, via: P.GONDOUX

L'Agulla de les gorges de Llo crida l'atenció quan vas pel camí
 26/09/10. Llo és un petit poble de Cerdanya Francesa que s'hi arriba des de Sallagosa, conegut pels seus banys termals i la seva via ferrada, amb quatre variants i de pagament. Però als ulls dels escaladors hi ha una agulla que crida l'atenció a mig camí dels banys i el Mas Patiràs.
Ahir el dia va estar passat per aigua, vam anar a buscar bolets, tot i comptar amb el mestre només en vam trobar quatre mal comptats, però ens ho vam passar força bé.

Tot i anar amb el mestre no hem omplert els cistells
El dia avui ha sortit esplèndid  aprofitem per arribar-se fins a l'agulla de les Gorges de LLo. Aparquem als banys, en uns 15 minuts estem a peu de l'agulla, la via va per la cara E , pugem per una canal fins a trobar el peu de via.

El primer llarg comença per una placa amb passos fins, un cop superat aquest primer tros, després anem trobant més preses, l'itinenari va per la placa just al costat d'una canal herbosa que tenim a la dreta. R1 35m.
El primer llarg comença amb uns passos força fins
El segon llarg surt per una placa vertical , passem a la dreta amb un passatge d'equilibri, seguim directe amb bones preses fins arribar sota una placa vertical que superem directament amb passatges atlètics, fins a R2, 40m.

El segon llarg també comença amb uns passos delicats
El darrer llarg va per la cara nord, comença per uns passatges verticals de placa amb bona presa, seguim prop d'aresta també per placa amb molsa fins a la R3, 25m.
el darrer llarg una placa de V
La via està equipada amb parabolts de 10, cal portar 10 bagues exprés i reunió. El descens és fa per la via amb ràpel, 30,40,40.
Per Xavier Samsó, Antoni Gómez i Joan Asín.
A la R3, l'Antoni assegurant i els tres al cim

Hola Joan,
Jo coneixia la zona d'haver-hi fet la via ferrada, però a les vies encara no m'hi he posat mai. Hi haurem d'anar

salut i a tibar

Joan B, les vies ferrades van per un altre paret, aquesta agulla la trobem seguint la pista una mica més en davant.

Joan Prunera ha dit...

Hola Joan!. No he estat mai aqui i això de "caçar" bolets es d'allò mes divertit i sobre tot menjar-tel's

salut i mosquetons!

Un bon cap de setmana, bolets i paret! tú sí que en saps!

Llorenç ha dit...

mala temporada de bolets..de moment....guapa l'agulla! aquestes m'agraden! en prenc nota...tant de l'agulla com de la presència de bolets!

Joan lo meu no és el bolet però ho vam intentar,la zona val una visita.
Jaume fem el que podem.
Llorenç sempre hem mirava aquesta agulla quan passava per les gorges, hi tenia que pujar, je,je.

També m'ha agradat l'agulla, s'haurà d'anar a veure que això no queda massa lluny!