divendres, 19 de novembre del 2010

MONTSEC DE RÚBIES, PELADET ORIENTAL, via ESCENAS DE MATRIMONIO

18/11/10. Avui he quedat amb en Manel que encara no coneix aquest  racó del Montsec. Quan vam obrir la via cita a cegues amb en Llorenç, tot fent la piulada al Bar vam veure la ressenya d'aquesta via, quan l'altre dia en Llorenç la va fer en va venir ganes d'anar-hi. 
Aquest dijous les previsions son bones, però quan arribem a Vilanova esta envaïda per una boira espessa ?, quan enfilem la pista cap a Rúbies encara és més espessa, però a l'alçada de la Roca Alta, desapareix i davant sobre l'espectacle de les parets i el mar de núvols a la plana., tot un espectacle. Quan arribem al solitari Rúbies, fa un vent fresc però la paret esta tota solejada. Preparem el material i marxem cap el Peladet, darrerament aquest camí l'he fet unes quantes vegades.

La via va pel pany de paret que hi ha entre la Guineu lliure i la  Maduritas Calientes a peu de via hi ha una fletxa picada en un díedre evident on veurem un parabolt a uns 7 metres del terra. És pot trobar la ressenya a Kutrescalors.

El primer llarg comença per un díedre amb passos atlètics fins a superar el parabolt V+, seguim per terrenys vertical amb bona presa, IV, fins un altre ressalt on trobem 2 parabolts, amb passos un pel desplomats,V. Cal anar posant algun tascó i friends. R1 30m.

El segon llarg és el més mantingut i difícil de la via. Comença per una canaleta amb roca a controlar, on podem posar algun micro. Seguim per una placa fins sota un ressalt que desploma, hi ha un pont de roca molt gran, superat el ressalts, dona pas a una placa que seguim en tendència a l'esquerra. Després del segon parabolt dubto primer intento un flanqueig a l'esquerra però no trobo  els passos, torno al parabolt, al final segueix-ho recte per la placa amb passos fins  a l'alçada de la R, un flanqueig amb bona presa per les mans porta a la R2, 30m.

El tercer llarg surt per una placa vertical amb uns passos de V fins arribar a un zona on s'ajeu i en tendència a la dreta arribem a una feixa, que seguim fins a la R3 30m.

El quart llarg segueix un esperó vertical amb bona presa on és van veien les assegurances, anem a buscar un altre esperó a l'esquerra amb un pas una mica desplomat i atlètic i que ens deixa a la R4, 40m. Aquí hi ha el pot visites, hem fet la vuitena ascensió.

El cinquè llarg surt directe per un ressalt desplomat i per grades va a buscar el darrer ressalt a l'esquerra. R5 30m. 

Via agradable de fer, amb ambient als dos primers llargs més exigents que la resta. Cal portar un joc de tascons i friends fins el 2 del Camalot.

Per Manel Benavent i Joan Asín

al díedre d'entrada i a la R1
primers metres del segon llarg i a la R2
a la placa del primers metres del tercer llarg
cinquè llarg
darrers metres de la via
al cim

8 comentaris:

Llorenç ha dit...

Veig que no t'has pogut resistir! je je je! molt rapida la repetició!!
El 2 llarg també el vaig resoldre igual el tram de la placa....

veig que vau tenir sort amb el temps....i escalar-hi en dijous!!! afortunats!

Mingo ha dit...

Que bé poder disposar tot el dia per escalar, on hem d'apuntar-nos? je je je. Enhorabona, m'imagino el dia amb els núvols sota els peus.
Salut

lux ha dit...

Hehehe!
jo també la vaig posar a la llista immediatament!! fa bona pinta!

Clar que darrerament no tinc la sort al meu favor.. quan fa sol... o treballo o estic malalta, nomes puc escalar aquells dies que la previssió çes dolenta i a més és compleix!!

Bé no em queixo més...
Joan enhorabona per l'activitat!

Joan Baraldes ha dit...

Ei Joan,

Jo que et volia proposar anar a fer aquesta via ....
Hauré d'engrescar a algú altre.
A veure quan tornem a quedar

salut i a tibar

joan asin ha dit...

Llorenç, ja saps que a mi m'agrada molt aquest racó, quan vas fer la piulada em va venir a la memòria, així que dit i fet, je,je.
Mingo la vista era super...
Lu quant de temps!!doncs et cal un canvi de sort urgent, suposo que també tens a la llista la Cita a cegues no? je,je.
Joan B ho sento, el dissabte encara no he quedat amb ningú, la previsió no és bona però??? qui no arrisca no escala.

Jaumegrimp ha dit...

Felilcitats Joan! tot un luxe escalar aquí entre setmana i ben tranquils. Es veu sostingut i dret el segon llarg, ja veig que t'el vas reservar!
El Joan B que no pateixi, que jo les tinc totes per fer en aquesta paret!

Gatsaule ha dit...

Veig que se m'acumula la feina a Rúbies...., sort que ara és la millor època per anar-hi!

joan asin ha dit...

Jaume, Joan un altre per fer, els dos primers llargs son els més mantinguts.