16/08/11. El Pic de Dòrria queda mig perdut en la carena que va des de la Collada de Tosa al Puigmal, però per la seva vessant sud presenta una ascensió força agradable.
| El Pic de Dòrria des d'on deixem el cotxe |
Del poble de Planoles surt una pista asfaltada que ens porta fins el Refugi guardat de Corral Blanc. Passat el refugi seguim fins a un coll on deixem el cotxe. Una mica abans d'arribar-hi surt una pista (tanca pintada de verd) amb un cartell que indica el camí al Puigmal.
| itinerari seguit |
Agafem la pista, aviat trobem uns indicadors que ens marquen els camins de Núria i Puigmal. Seguim en direcció al Puigmal, marques verdes i blanques. El camí s'endinsa pel bosc fins que el deixem per anar a buscar la carena que ens porta al coll del pas dels lladres, per un camí molt ben fressat. Del coll seguim en direcció oest a buscar la carena i el cim de Dòrria 2547m. Ascensió molt agradable i tranquil·la a cavall del Ripollès i la Cerdanya.
Per Montse Pueyo i Joan Asín
| sortint del bosc |
| les boires ens acompanyen |
| per la carena |
| sort del camí ben marcat |
| al fons el Pas dels Lladres |
| direcció al cim |
| arribant al cim |
| al cim |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada