dimecres, 29 de febrer del 2012

SERRAT DEL CONILLER, Via del NIL

28/02/12. Dissabte passat quan vam fer la primera integral a la via Liebe Clàudia, és va quedar el pot de registre al cotxe. Avui havia quedat amb en Manel per anar a escalar, quan ens trobem li proposo de fer la via del Nil al Serrat del Coniller  a fer  arqueologia escalatòria i deixar el pot de registre al cim, doncs dit i fet, cap el Serrat del Coniller.

ressenya

La via va per la part esquerra de la paret, la podríem classificar de via d'aventura per assídus al lloc. La via va per plaques amb líquens, trobarem espits amb certa distància entres ells. Les dues primeres reunions estan en una zona herbosa. Tot hi així te algun passatge interessant, encara que és fa curta.

itinerari i ressenya original

RESSENYA
Primera ascensió: 20/10/2002
Per: MªCarmen Dieguez,  Verena Masius, Manolo de la Sierra i Xavi Vidal
Equipament: Espits i parabolts.
Material: 8 cintes exprés, bagues per a savines i algun friend opcional.
Dificultat: V

Aproximació: Des de Coll de Nargó,  agafem el trencall direcció a Isona i Coll de Boixols, (L.511), a uns 3 km i just travessar el pont , abans d’entrar a un estrets, trobem una pista asfaltada a la dreta, amb un cartell indicador Sallent 8 km, a 2,7 km, desprès de passar per Sta. Eulària, trobem una pista de terra a la nostre dreta, tot just en un canvi de rasant abans de canviar de  vessant en una corbà tancada, aquí podem aparcar el cotxe, si anem amb tot terreny podrem pujar per la pista fins a un prat. Del prat agafem un camí molt ben trobat, amb fites  i marques vermelles que van buscant el pas per dos ressalts de roca. El seguim fins a la part superior on ja tenim les parets a prop, aquí trobem unes fites i marques grogues que van cap a la dreta tot flanquejant fins a les paret. Haurem d'anar a l'esquerra de la paret, espit visible a uns dos metres.

Ll 1 A uns 2 metres de terra trobem un espit, es pot muntar la R0. Comencem per una placa ajaguda que és va posant més vertical a mida que anem pujant, seguint els espits. El passatge més difícil el tenim als darrers metres abans d'entrar a la R1, arbre i espit, 50m. 5 espits. III, IV,IV+,V.
Ll2 Sortim per un díedre ajagut i fàcil fins a un espit, atenció aqui cal flanquejar a la dreta a buscar un altre espit i savina per pujar directament per la placa fins a la R2, dos espits. 2 espits , 1 baga en una savina. III,IV.
Ll3. Llarg per placa ajaguda fins a la feixa, flanquegem a la dreta fins atrobar la R3, 1parabolt i un pont de roca. III,II.
Ll 4. Uns passos de placa donen pas a una diagonal en tendència a l'esquerra fins a un arbre. Seguim directament amb un passatge atlètic per entrar a la R4, dos parabolts amb anella. 1 pont de roca, una baga en savina, 1 parabolt. IV+
Aquí acaba la via Nil però podem fer el darrer llarg de la via Liebe Clàudia per arribar al cim, amb un flanqueig a la dreta de III,II i un ressalt final amb un passatge atlètic de V. 20/25m.

Descens, del cim baixem per l’aresta fins a l’alçada de la R4 on trobem un passamà per arribar-hi des de l’aresta. Baixem amb tres ràpels de 50,50 i 55m, atenció cal portar cordes de 60m pel darrer ràpel. Aquesta opció és més ràpida que baixar caminant.

Per Manel Benavent i Joan Asín

al primer llarg

placa ajaguda del tercer llarg

darrer llarg de la via Liebe Clàudia

un altre cop al CIM

Ei Joan,
Ja deus tenir el camí de pujada ben fresat i senyalitzat amb tantes anades i tornades !!
Segur que ja hi has vist noves línies per obrir.
Salut i a tibar

Un dimarts ben aprofitat, ara ja tens la feina acabada amb pot de registre i tot, es veu interessant la Nil, però abans tastarem la teva.

Joan déu n'hi do amb les pujades i baixades, ara cal buscar altres llocs je,je.
Jaume la Nil és molt aventurera,abans hi han altres vies.