dilluns, 27 de febrer del 2012

SERRAT DEL CONILLER, Via LIEBE CLÀUDIA

"Liebe" Clàudia, fa cinc anys que ens has deixat injustament, però segueixes molt present entre tots nosaltres. El teu tarannà alegre, organitzatiu i engrescador ha deixat una forta empremta, impossible d’esborrar entre tots els que vam tenir la sort de conviure amb tu. Sempre ens quedaran però, les intenses setmanes del juliol amb la colla i la teva sobre feina de traduir l'alemany per saber que deien el Jeins i la Ramona, les vacances a les Dolomites, Àustria......, o senzillament al Montsec, Montserrat,  els sopars, les col·lectives, quins records més bons!!!.
Necessitàvem seguint-te tenint entre nosaltres, aquest folls que pugem per les parets, amb aquesta via tenim  la motivació d’arribar al cim per estar  una mica més a prop teu. Sempre amb tu Clàudia.

Serrat del Coniller

25/02/12. El passat 22 de gener quan ens vam posar a obrir aquesta via a la mitat dels segon llarg vam veure a la dreta dos parabolts amb anella??, vam estar mirant cap a baix i cap a dalt, res de res?. Després gràcies a en Guillem Arias ens passa una ressenya de la via NIL oberta l'any 2002 per en Xavi Vidal i companys, que va per les plaques de l'esquerra de la paret, fins a l'aresta. El descens el fan directament amb tres ràpels. Així doncs aquesta instal·lació és del tercer ràpel. El 18 de febrer tornem, després d'accedir per la feixa fem un ràpel fins a trobar la R2 on havíem arribat. Amb quatre llargs de corda arribem al cim. Avui tornem amb en Manel per a fer la primera integral i acabar de netejar una mica més la via.

ressenya via Nil i via Liebe Clàudia
La via aprofita la instal·lació del segon ràpel per a muntar la R3. Un cop a la feixa teníem la intenció de sortir directament, però un cop al peu del tram final, no ho veiem clar, així que el cinquè llarg ens decidim per aprofitar  el darrer de la via Nil. Des de la R5 li afegim un altre llarg per arribar al cim. Pel descens, des del cim baixem per l'aresta fins a l'alçada de la R5, hem instal·lar un passamà per arribar-hi i baixar amb tres ràpels (50,50 i 55 m), atenció cal portar cordes de 60m pel darrer ràpel.

ressenya

RESSENYA
Primera ascensió: 22/01/12 el dos primers llarg, per Manel Díaz i Joan Asín. El 18/02/12 la resta per Ramón Samarra i Joan Asín, amb la col·laboració de Juan Antonio Cañete.
Primera integral: 25/02/12 per Manel Díaz i Joan Asín
Equipament: Parabolts de 10, 2 pitons i ponts de roca.
Material: joc de micros i friends fins el 1 de Camalot, aquest el posarem en els llargs 1,5 i 6.12 cintes exprés i alguna baga per savines.
Dificultat: 6a. V/Ae obligat estrep opcional.
Aproximació: Des de Coll de Nargó,  agafem el trencall direcció a Isona i Coll de Boixols, (L.511), a uns 3 km i just travessar el pont , abans d’entrar a un estrets, trobem una pista asfaltada a la dreta, amb un cartell indicador Sallent 8 km, a 2,7 km, desprès de passar per Sta. Eulària, trobem una pista de terra a la nostre dreta, tot just en un canvi de rasant abans de canviar de  vessant en una corbà tancada, aquí podem aparcar el cotxe, si anem amb tot terreny podrem pujar per la pista fins a un prat. Del prat agafem un camí molt ben trobat, amb fites  i marques vermelles que van buscant el pas per dos ressalts de roca. El seguim fins a la part superior on ja tenim les parets a prop, aquí trobem unes fites i marques grogues que van cap a la dreta tot flanquejant fins a les paret. Fita i fletxa picada al peu, molt visible la llastra fissura del primer llarg.
Ll.1. Pugem un primer ressalt per anar a buscar la marcada llastra/fissura ben visible des de peu de via, que ens depara uns passatges atlètics. Quan s’acaba la fissura seguim per la placa fins a un altre ressalt on trobem la R1, 30m. IV+,V/V+, IV. 4 parabolts, 1 pitó i 2 ponts de roca.
Ll.2. Sortim directament per la placa en tendència a la dreta pas fi, seguim flanquejant fins a un petit díedre per on pugem. Hem de preveure de passar els dos primers parabolts amb una corda i els dos següents amb l’altre, utilitzar bagues llargues per evitar fregament. Flanquegem a l’esquerra fins a una placa per on pugem directament, amb un primer tram més mantingut. La placa s’ajeu, seguim per agafar un díedre a l’esquerra que ens porta fins a la R2,45m. 6a,V, V+/6a,V,IV+. 9 parabolts i una baga en una savina.
Ll.3. Pugem uns metres per la placa per entrar a un marcat díedre, sortint a la dreta a una zona de plaques més ajagudes per on flanquegem a la dreta fins a una savina. Superem el ressalt i trobem la reunió a l’esquerra, dos parabolts amb anella (ràpel dos de la via Nil). R3,30m. V,IV. 3 parabolts, 1 pitó i una baga en una savina.
Ll.4 Flanquegem a la dreta direcció a un despreniment, abans d’arribar-hi pugem directament per una llastra,. Un cop superada anem en tendència a la dreta per terreny fàcil fins a la feixa on trobem la R4 d’un parabolt de la via Nil, 30m. III, IV,III,II. 2 ponts de roca i una baga en una savina.
Ll.5 Aquest llarg coincideix amb la via Nil. Seguim una diagonal de dreta a esquerra amb passatges atlètics, atenció a uns blocs que poden caure. Un cop arribats a un gran arbre seguim directament per una llastra,pas atlètic. A sobre trobem la R5, dos parabolts amb anella, primer ràpel via Nil. R5, 30m. IV+. 1 parabolt, 2 ponts de roca i una baga en una savina.
Ll 6. Seguim un flanqueig fàcil cap a la dreta per pujar directament per una placa que ens porta al cim. R6, 25m. II,V. 1 parabolt.
Descens, del cim baixem per l’aresta fins a l’alçada de la R5, hem instal·lat un passamà per arribar-hi des de l’aresta. Baixem amb tres ràpels de 50,50 i 55m, atenció cal portar cordes de 60m pel darrer ràpel. Aquesta opció és més ràpida que baixar caminant.
*Nota pel primers repetidors: Agrairem que ajudeu a netejar la via, d'algun bloc o pedres soltes i de terra que pot haver-hi quedat després de la neteja que hem fet.
Per: Manel Díaz i Joan Asín.

la llastra fissura del primer llarg

tastant la llastra-fissura

a les plaques del segon llarg

al cinquè llarg que coincideix amb la via NIL

FOTOSCIM

Enhorabona per la via! amb el valor afagit de la dedicatòria a una persona estimada, segur que ha estat5 emocionant per a tú, la repetirem amb molt de carinyo, força Joan i gràcies per la feinada a tu i als companys.

Xavi ha dit...

Gràcies Joan! ja tenim una opció més per gaudir del rocam i la tranquilitat d'aquest raconet.

Felicitats !!!
Ara haurem d'anar-la a fer abans que la calor ens ho impedeixi !!
Jo també he acabat la de Malanyeu però encara cal fer-hi la primera repetició integral i veure si cal algun retoc més.

Salut i a tibar.

Gràcies Jaume era un deute pendent.
Xavi el racó destila tranquilitat amb una aproximació ben buscada.Records.
Joan, és una via ràpida, esperem però que encara faci una mica de fred si no malament.

llembresku ha dit...

Ei Joan i companyía, moltes felicitats per la vía. Una altra excusa per descobrir un raconet nou de casa nostra...
Salut!!!!!!

Llorenç ha dit...

Moltes felicitats! Ha costat, però no has descansat fins tenir-la!
Te bona pinta! ara sols falta anar a tastar aquesta petita dedicatoria!

Lo Gall ha dit...

Hola Joan , soc lo Sergi. Aquest dissabte toca calçotada , pero lo proxim t'aseguro que los GALLS aniran a picotejar-la. Salut

Felicitats, Joan i Manel! Ara ja no tenim excusa per no tornar a aquesta paret!

Moltes gràcies llebresku, un racó que val la pena de visitar.
Ei Llorenç un deute pendent que al final s'ha fet realitat. Una petita via per a tota una senyora.
Sergi el plat està servit.
Gràcies Joan el lloc és per tornar-hi més d'un cop.

lux ha dit...

Enhorabona!
i moltes gracies per donar-nos feina!

que bonica que es veu la fisura del primer llarg!

per poc que pugui no trigare pas gaire a anar a netejar... ;)

Moltes felicitats i Joan i Manel. Fa molt bona pinta, a més la roca d'aquesta paret és molt bona. No sé quan però l'anirem a fer.
Salut

Manel&Ita ha dit...

Felicitats!!! Per la via, ja tenim una bona excusa per tornar en aquests llocs tan tranquils. Endavant!!!

Lu el primer llarg és un regal.
Mingo els Gall de ponent ja han aixecat les crestes i han posat data.
Manel i Ita gràcies, ja teniu feina.

Joan Prunera ha dit...

Hey Joan!!! tindre que anr a tastar-la. Flicitats pert la via.

Joan el diumenge 18 de març estem preparent una col·lectiva del Centre si vols ja ho saps.

carles ha dit...

Felicitats!!
Hen estat aquest dissabte i ens ha agradat molt.Itenerari molt ven trobat.
Moltes gràcies.

Salut.

Gràcies a vosaltres per repetir-la, llàstima que vinguesiu a la col·lectiva. Records