dijous, 7 de juny del 2012

PARET DE LA CODOLOSA, via JOANS'S

RESSENYA
6/06/12. Feia temps que tenia vista una línia entre les vies Josep Monistrol i Indignats a la Codolosa. Dimecres passat (30/05/12) vam quedar amb en Joan Baraldes per anar a escalar, però feia molta calor. Li havia parlat d'aquesta possibilitat així que ens vam arribar-hi. Vam obrir el primer llarg i part del segon
Avui tornem i la deixem acabada. La via te tres llargs de corda, el dos primers variats i el darrer és l'excusa per arribar al cim que ha sortit una mica forçat amb Ae desplomat. Així que podem dir que la via presenta tres possibilitats: Fer els tres llargs per arribar al cim, fer dos llargs i rapelar o de la R2 anar a fer el darrer llarg de la via Indignats, allargant així la via.
Primera ascensió: 6/06/12
Per: Joan Baraldes i Joan Asín.
Equipament: Parabolts de 10.
Material: 10 cintes exprés, alien gris , Camalot del 1 o similars, Camalot 2 opcional, estreps
Dificultat: V+/Ae
Aproximació: Des del dipòsit d'aigua de Collbató seguim el camí de les coves que ens porta còmodament a peu de via en 10minuts.
Ll1.- Comencem per una placa vertical amb passos delicats, fins un tascó. Seguim per la placa de la dreta fins a superar el primer ressalt (V,V+). Davant tenim un marcat desplom que superem directament amb passatges atlètics (bones preses) V, flanquegem a la dreta (IV) i pugem directament per la placa (IV+) fins a la R1 30m. 7parabolts, 1 tascó.
Ll2.- Sortim per la dreta per una placa ajaguda quan s'adreça podem posar un alien gris o similar (IV), seguim directament per una placa-díedre amb passos fins (V,V+). Una segona placa ens deixa sota d'un desplom, és pot posar un Camalot del 1 o similar, pugem directament per l'esquerra amb bones preses (V), després la placa s'ajeu(IV) fins a la R2,20m. 5 parabolts.
Ll3.- Aquest llarg és de tràmit per arribar al cim si volem, sortim a buscar directament el marcat desplom per on pugem en Ae, amb sortida delicada, la reunió està uns metres a l'esquerra. R3 10m. 3parabolts.
Descens: Si arribem al cim podem baixar amb un ràpel de 60m directament. Si baixem de la R2 ho podem fer amb un ràpel de 50m o en dos. Si sortim per la via Indignats podem baixar que aquesta via.

NOTA: La via encara està tendre cal vigilar amb la terra i la qualitat de la roca  que podem trobar en les primeres repeticions.

Per Joan Baraldes i Joan Asín

a la placa que porta a la R1
obrint el segon llarg
al segon llarg
fotocim

Ostres semblava que no hi cabia cap més via. Quan vingui el fred anirem a provar. Felicitats per l'apertura

Ei Joan, ja en tenim una altra al sarró.

Mingo, la Codolosa és una bona opció per les tardes d'estiu, ja que hi toca l'ombra a partir de les 4./ 4,30.
Salut i a tibar

perB ha dit...

Pobre Codolosa !
pere

Mingo a la tarda toca l'ombra.
Joan B gràcies per la companyia.
Pere una opinió molt respectable. Vaig dubtar, però la via no és creua amb cap de les veïnes i segueix una línia pròpia.

Manel&Ita ha dit...

Felicitats Joan!! segur que hi anirem a treure el cap.

Com li dèia al Joan B, no se us pot deixar sols!!! apa més feina, ara que tenia la Codolosa controlada. a veure si m'hi acosto alguna tarda.

Manel&Ita, Jaume, un altre opció.