dimecres, 17 d’octubre del 2012

MAGDALENA SUPERIOR, via TERRA LLIURE

16/10/12. Aquesta tarda amb en Llorenç i l’Antoni, ens arribem a la Magdalena Superior a tastar la darrera oferta la via Terra Lliure. Avui hi ha diverses cordades escalant per la zona de Gorros, aprofitant les darreres trades abans de final de mes quan canviarà l’hora. Avui a nosaltres la cosa ja anat justeta.

avui ha anat justet

La via s’ha encabit  entre varies vies pel que ens demanarà atenció, les assegurances son un be escàs i les excursions airejades son la tònica que anirem trobant. El tercer llarg és el més exposat .
En quan a material caldrà dur 8/10 cintes exprés, alguna baga per merlets i algun alien i friend mitja opcional.
ressenya

El primer llarg, és una grimpada de segon grau que fem desencordats, fins a una franja desplomada, la resseguim cap a l’esquerra fins que trobem la Reunió. 2 parabolts.
El segon llarg trobem un pas on cal tibar de bones preses, una mica a l’esquerra de la vertical del primer parabolt. Una placa vertical però més amable ens porta fins a un altre parabolt, a partir d’aquí seguim per una placa ajaguda pujant metres i metres fins a trobar un pitó amb una baga per a fer-lo visible. D’aquest punt en flanqueig ascendent anirem a buscar la R2, 5 burins i un parabolt (hauria estat bé posar un altre parabolt). 2parabolts i un pitó.
El tercer llarg surt molt vertical trobem un burí i després un pitó, anem un pel a l’esquerra trobem un parabolt i ara una bona excursió per terreny mantingut i vertical fins a un altre parabolt. A partir d’aquí a la ressenya no marca cap més assegurança, no ho veig clar, és veu un burí recte molt a dalt ? uff cal decidir-se, doncs a la caça del burí. Una mica a la dreta del parabolt pugem uns metres i després en tendència a l’esquerra fins al burí. Uns metres més amunt trobem la R de l’amistat d’estiu i just a l’esquerra la nostra R3 amb 3 parabolts. 2 pàrabolts, 1 pitó i dos burins, hem posat un merlet. Llarg salpebrar amb un pel d’exposició.
El quart llarg, és el més difícil en quan a graduació, però l’equipament és més generós tot i que cal escalar. Comença amb uns passatges atlètics per una placa vertical, després s’ajeu una mica i podem posar un alien carbassa. La placa desploma on trobem bons còdols però cal tibar de valem (aquí fem un pas d’A0, 6a segons la ressenya). Després la placa per verticalitat fins a la R4. 5 parabolts.
El cinqué és molt agraït , una placa més ajaguda on anirem navegant  a la recerca dels parabolts que ens porten a un esperó per on pugem, als darrers metres amb bons còdols. R5 al cim. 5 parabolts.
En resum una via exigent en el V/V+,  amb exposició puntual. La via va creuant altres i això pot despitar.
Per: Antoni Gómez, Llorenç Vallès i Joan Asín
l'Antoni grimpant al primer llarg

primers passos del segon llarg V+

a l'inici del tercer llarg

i ara que? tercer llarg

en Llorenç al quart llarg

i després del passatge desplomat

navengant al cinquè llarg

Ens queden poques tardes! però vosaltres no en desaprofiteu una!!
UNa via exigent que haurem de tastar, enhorabona als tres.

lete ha dit...

Joan, el buril del tercer llarg és de la amistat d'estiu. Del segon parabolt continua en diagonal caop a la ezquerra,un alien i un merlet et portan directament a la reunió sense pasar per la de la amistat. Espero que us hagi agradat, heu fet la segona ascenció.Enhorabona!!!

Jaume avui ja anat molt just, a Gorros ja queda lluny. La via no regala res cal treballar-se-la.
Lete en Joan B ja m'ho havia esplicat això del tercer llarg, però no ho vaig veure prou clar, ja que és una mica forçat, és veu més lògic tira cap amut. Personalment aquest tram el vaig trobar un pel expo. Una via exigent, enhorabona.

En aquesta tercera tirada hi haruem de posar dos parabolts més per indicar millor la línia i fer-la menys expo.
La primera tirada comença a l'esquerra, a la mateixa vertical de la R.1 hi ha el nom marcat a peu de via.
Felicitats,

Salut i a tibar

Ei Joan, estaria be posar-hi alguna cosa al tercer llarg per que no és veu gaire clar.