dissabte, 22 de desembre del 2012

MONTSERRAT, LA SACA GRAN via ITACA, MIRANDA DE LES BOHIGUES, aresta BRUCS

22/12/12. Ahir vam fer el sopar de Nadal al Centre Excursionista Àliga i avui hem fet una col·lectiva a les Agulles de Montserrat. Feia temps que no ens reuníem una bona colla per escalar plegats, aquestes petites coses son les que ens fan gaudir dels amics i companys.
A les nou del matí ens hem trobat a Can Massana i ens hem repartit en diferents cordades, algú ja s’ha avançat per evitar el bivac i arribar a l’hora de dinar, Eh!! Jaume…(és broma) però quan un té la fama!!! ja se sap. Més tard s’han afegit els que volien anar a caminar. A les 3 de la tarda ens hem tornat a trobar a Can Massana i els que duien el menjar ens hem quedat a dinar, tot comentant la jugada, recordant altres temps….déu n’hi do les coses que han arribat a sortir.

part de la colla

camí cap a les Agulles
Amb l’Eric i el Manel hem anat a la via Itaca de la Saca Gran, una via que feia temps que la tenia pendent, però sempre arriba l’oportunitat.

ressenya via ITACA
Una via exigent en el seu grau, amb les assegurances justes i amb algun allunyament amb essència montserratina. La via és variada sobre tot el primer llarg on trobem una entrada en Ae (falta una plaqueta, portar bagueta o tascó) seguim per un díedre i ja per  placa fins a la R1. El segon llarg sortim directa per la placa al segon parabolt, sortim per l’esquerra i anem navegant en tendència a la dreta fins a trobar un tercer parabolt, aquest tram és mantingut. Després anem seguint per la placa fins a la R2. El tercer llarg és més tranquil per una placa amb forces còdols fins al cim.
El vent bufa amb força i passem ràpid per anar a buscar el ràpel.

prenent el sol

al primer llarg de la via Itaca

n Manel navegant sense GPS
l'Eric al segon llarg i l'Albert (xapoutot) a l'aresta Brucs

els companys a la Bola de la Partió i al Datil

al cim de la Saca Gran

uns altres a la Miranda de les Bohigues

L’Eric ens deixa i amb en Manel anem fins a la Miranda de les Bohigues on fem l’areta Brucs una gran clàssiques.
Per:Eric Promio, Manel Díaz i Joan Asín

ressenya de l'aresta Brucs

al primer llarg

al curt segon llarg

dinant a Can Massana

FOTODINAR

Lo Gall ha dit...

"Desde luego"... Despres us queixeu de que los GALLS quan sortim del galliner ho ocupem tot. Deu n'hi do vosaltres!!. Apa! BON NADAL
LO SERGI

Ei Joan! quina collivada, vau deixar alguna agulla lliure?
El dinar a la fresca com quan érem joves! o és que són les retallades...
Bones Festes, salut i grimpades!

Ei Sergi el 9 i 10 de febrer en farem una la Sant lloreç de Mongai, que el galliner tremolarà. Apa Bon Nadal compte que els galls van buscats aquests dies,je,je.
Jaume ja veus va estar organitzat en poc temps i l'assistència va ser molt bona. Bones Festes.