divendres, 25 d’octubre del 2013

GORGES DE TODRA 2. PILIER DU COUCHANT. Via CLÀSSICA

17/10/13. El Pilier du Couchant, és sens dubte el referent de les Gorges. En la nostra primera visita l’any 2009 vam fer el díedre Chibania i ens va quedar pendent la clàssica.  Aquesta via com el seu nom indica és la gran clàssica de les Gorges. La via està reequipada amb parabolts els quatre primers llarg, la segona part agafa un caire més aventurer i d’autoprotecció, on haurem d’anar buscant el millor itinerari. Hi ha varies vies què la creuen i amanides amb variants, així que caldrà estar atents de no embarcar-se, però tots els camins porten al cim amb més o menys dificultat.

ressenya

El primer llarg comença amb un passatge atlètic en bavaresa, seguim per un díedre-canal, podem posar friends als gust (en el meu cas he fet un pas A1). La reunió la trobem en una terrassa a l’esquerra.
El segon llarg l’hem fet seguint una línia de parabolts pel mig de l’esperó fins abans d’arribar a una reunió, on fem un flanqueig a la dreta per entrar a la R2 al díedre.
El tercer llarg segueix el marcat díedre molt mantingut i vertical, a la mitat desploma una mica i trobem els passatges més difícils 6b (A0).
El quart llarg sortim recte en tendència a la dreta a buscar un desplom (dos parabolts visibles), un cop superat anem en tendència a l’esquerra trobant parabolts, fins a la R4.
El cinquè llarg sortim a l’esquerra per terreny més ajagut a buscar una canal (no sortir recte cap a un parabolt), muntem reunió a uns ponts de roca (posar cintes) sota un desplom vermell. Fem un canvi de reunió flanquejant a la dreta i muntant reunió al peu del díedre.
El sisè llarg sortim en tendència a l’esquerra per anar a buscar un passatge vertical amb llastre “espanding”. Muntem la reunió en una terrassa, marlet gegant amb corda.
El setè llarg NO hem de sortir recte, hem d’anar a l’esquerra pujant per un esperó fins a trobar la R7.
El darrer llarg en tendència a la dreta per terreny més ajagut a buscar un collet i cim.
Material: Joc complet de friends, aliens i friends fins el Camalot del 3, tascons, 14 cintes exprés. Pot ser útil un estrep.
Descens caminant per camí fitat.
En resum una GRAN CLÀSSICA amb bon regust.
Per: Pep Baguè, Jaume Galban i Joan Asín.
al primer llarg

a l'esperó del segon llarg

al tercer llarg, el més difícil

a la R3

el quart llarg tampoc afluja

tibant al quart llarg

flanquejant cap a la canal al cinquè llarg
canvi de reunió

al sisè llarg

abans d'arribar a la placa espanding

aixó s'acaba

Això s'engresca! aquí us ho heu posat mes difícil. Es veu una línia magnífica, enhorabona.

Ei aquesta és la més difícil que vam fer aquest cop.