dissabte, 30 de novembre del 2013

MONT-ROIG, PALA ALTA, Via "SUAVE ES LA NOCHE"

LA PALA ALTA, MONT-ROIG
30/11/13. Les prediccions meteorològiques ens fan posar el rumb cap Ponent tot cercant les Parets d’Hivern. Parada obligada al Bar Sport de Bellcaire i trobada amb companys de Badalona i Puretas Climb. L’esmorzar en aquestes dates s’acostuma a allarga, tot i què la temperatura és la ideal 0º ni fred ni calor. Tots anem cap el Mont-Roig.....Al arribar al coll de Porta ens trobem al front de batalla entre el sol i els núvols, finalment guanyarà i el sol.

Del coll retrocedim fins a trobar la via, al peu la pedra decideix i comença el Juan Carlos.

ressenya
DADES:
Primera ascensió: 15/03/90
Per: J.Cauvet, J.Macià i J.Marmolejo.
Equipament: Poc equipada amb pitons i algun espit, alguna reunió a reforçar.
Material: Tascons, aliens i Camalots fins el 3, 12 cintes exprés.
Dificultat: 6a+, obligada V+/6a
Més informació a: Escalatroncs, .

La via com ens té acostumat el tarannà del Mont-roig, és curta però intensa en el seu grau. Al primer llarg només trobarem dos claus i un espit, segueix una evident fissura on haurem d’anar assegurant amb flotants, abans d’entrar a la reunió haurem de deixar la fissura i fer un arc per la dreta. EL segon llarg seguim per unes fissures evidents fins que s’acaben, en tendència a la dreta per terreny vertical per on haurem de navegar fins arribar a la R2, només hem trobat un pitó abans d’entrar a la reunió. El tercer llarg és el més equipat i mantingut, trobem una bavaresa al seu inici quan s’acaba anem a l’esquerra per encarar un ressalt vertical i tornar a flanquejar a l’esquerra (aeri) fins entrar a la R3 sota d’un sostre. El darrer llarg és curt però amb un flanqueig aeri per evitar el sostre i pujar directament al cim.
En resum una bona via per autoassegurar-se amb un tercer llarg més obligat. Recomanable.

Per: Juan Carlos Sánchez i Joan Asín.

a la fissura del primer llarg

abans del fanqueig  en arc per entrar a la R1

a les fissures del segon llarg

a la bavaresa

obligat flanqueig abans d'arribar a la R3

al quart llarg

arribant al cim

Enhorabona per la via! avui ha fet prou bon dia i menys fred, ahir no vam veure el sol!!

Jaume quan vam arribar al coll no les teniem totes, però al final va sortir el sol.

salte ha dit...

QUE LI DOUNEU A LÚLTIM LLARG?.... VA SORTIR RN LLIRE... JO ME VAIG APRIMAR 2KG.. PERÒ NO DE TIB-LI DE FORÇA.... (EL COMEPIEDRAS)

DESL NERVIS....

Roger parada obligada al últim espit. Records