diumenge, 29 de juny del 2014

MONTSERRAT, ROCA D'EN SANDHIA, Via HOMO MONTSERRATINUS

28/06/14. Aquesta via estava adormida, però els darrers anys ha sortit a la llum i ja s’ha convertit en una clàssica, en el seu estil, de les cal tenir el currículum podríem dir.
La segueix un itinerari lògic seguint díedres i fissures, amb poc equipament on haurem d’anar amanint els llargs amb tota mena d’assegurances flotants.

De Santa Cecilia haurem d’anar a buscar la canal de la llum, quan arribem al trencall de la Font de la Llum el seguim passem per la font i seguim flanquejant fins a peu de via.
ressenya
Un primer llargs de díedre ens dona la benvinguda i ja avisa del què trobarem. El segon llarg és espectacular, seguim el díedre fins sota al sostre què el flanquejarem cap a la dreta, aquí el podem fer al gust en artificial, combinat i lliure, en el nostre cas hem agafat la segona opció. L’entrada a la reunió ens regala uns atlètics passatges amb bona presa.
El tercer tot és picant, sortim cap a la dreta per encastar-se en un llastre per on pujarem amb oposició i placa, tram mantingut (Camalot del 4 o 5 útil, nosaltres no els portàvem).
El quart segueix un marcat díedre mantingut, quan arribem a una savina amb un pitó, hem de flanqueja horitzontalment per l’esperó cap a l’esquerra, trobem una canal i la R4.
El cinquè tot i ser de tràmit té un inici per un ressalt on haurem de vigilar la roca, després flanquegem cap a l’esquerra fins a trobar la R5, al peu d’una fissura.
El sisè llarg és l’estrella, una fissura que ratlla tota la placa final de 30m. Un pas desplomat (Ae  o 6a+) dona pas a la fissura totalment neta on haurem d’amanir-la al gust. Llarg mantingut.
Del cim baixem en tres ràpels el primer de 30m (aconsellable fer-ho amb una corda de 60) fins a la R5. D’aquí baixem directament per la placa amb dos ràpels.
Primera ascensió: 12/07/1998.
Per: David Hita
Equipament: algun pitó i tancs de fusta als llargs, espits i parabolts a les reunions.
Material: 16 cintes exprés i un bona assortit de friends fins el Camalot del 3, aconsellable un del 4 o millor 5, repetir semàfor d’aliens i algun de mitja, tascons i alguna baga per savines. Estrep útil si anem justos de grau.
Dificultat obligada: V+,A1 a equipar.
La roca és bona en general tot i què haurem d’estar atents, sobre tot al cinquè llarg.
Avui hem gaudit de l’escalada tot i ser una via curta, és molt intensa i mantinguda.
Molt recomanable.

Per: Juan Carlos Sánchez i Joan Asín.
díedre del primer llarg

inici del segon llarg

acabant el flanqueig
a la R2

segon llarg des de la r2

iniciant el flanqueig

inicinat el tercer llarg

al díedre del quart llarg

entrant a la R4

iniciant el ràpel

Enhorabona! via de caire clàssic i treballosa.

Jaume una clàssica imprescindible.

Amadeu ha dit...

Felicitacions!!!

Gràcies Amadeu

Moltes felicitats, fa pinta de ser molt bonica i complerta.

Ei Mingo curta però intensa i mantinguda, on cal anar auto assegurant-te.