diumenge, 24 d’agost del 2014

MONTSERRAT, GANIVET DELS DIABLES, Via PAUL-GUSTAU

23/08/14. Aquest matí Montserrat està envoltada pels núvols després de les fortes pluges d’ahir. Ens decidim per anar al a la via Paul Gustau del Ganivet dels Diables. Aparquem a Santa Cecília i ens endinsem a l’espessa boira, al final aconseguim arribar a peu de via, ben xops per l’aigua acumulada a la vegetació. Amb l’esperança que aixequi el dia comencem a escalar.
La via ha estat reequipada parcialment amb parabolts als llargs i reunions, però haurem portar plaquetes recuperables per utilitzar els burins que trobarem entre parabolts, si anem amb artificial.
Els dos primers llargs en escalada lliure, amb algun pas d’Ae al primer, cal escalar entre assegurances. El tercer i quart  escalem amb artificial (Ae/A0) amb sortides en lliure per arribar a les reunions. Un cop al cim, haurem de fer dos llargs més, el primer per un contrafort i el segon per uns estreta aresta amb una dificultat de III, al final trobem una instal·lació de ràpel des d’on accedim a la canal amb un ràpel de 25m. Seguim corriol amb intuïció fins arribar a la canal dels Avellaners.
Per un moment hem pensat què avui no escalaríem, però al final ha quedat un dia esplèndid. Un bona via de caire clàssic, recomanable.

Ressenya
Primera ascensió: novembre 1973
Per: Paul Calleja i Gustau Llobet
Equipament: burins , restaurada parcialment amb parabolts als llargs i reunions.
Material: 20 cintes exprés, 8 plaquetes recuperables, aliens (nosaltres hem utilitzat el gris, vermell i carabassa).
Dificultat: V+/Ae.
Per: Jaume Galban i Joan Asín.

a peu de via

al primer llarg

inici del segon llarg per la dreta de la R1
per la placa del segon llarg

passant un desplom a l'inici del tercer llarg
donant-li a l'Ae

seguim a buscar el ràpel

el passatge de l'area aresta

ràpel 25m

Felicitats per la via! i per no perdre l'esperança que amb el que va caure el dia abans....

Unknown ha dit...

Hola Joan,
Hem sap greu rectificar-te, pero el nom de la via es Paul-Gustau, i va ser oberta pels membres del GEDE Paul Callejas i Gustau Llobet.
Aquest es un error que es reitera vegada sobre vegada, sense saber de on ve la font de l'embolic.
Salut
Martí

Bé ja he vist l'error i el rectificaré, gràcies.

Unknown ha dit...

Hola Joan, aquesta tarda hem anat amb l'Albert a fer aquesta via , la vaig fer al 75 i no la recordava massa. Hem pogut fer mol en lliure, primer i segon llargs tot en lliure l'Albert ha fet dos passos d'A0 en tota la via jo algun mes de fet la tercera tirada la tret neta i a mi m’ha sortir, de segon, amb tres passos d’A0 el quart de primer m’ha sortit amb 4 passos d’estreps i dos A0 el resta en lliure, estressant però per la qualitat de la roca. El mes espectacular la passejada per sobre el ganivet. No m’agradat gaire.

Molt bé Toni esteu forts, jo també vaig apurar algun passatge, prò al final Ae, je,je.