diumenge, 4 de gener del 2015

VIA CÓMIX, SERRAT DELS MONJOS, MONTSERRAT

3/01/15. Primera escalada de l’any, entre festes. En aquests dies el Serrat dels Monjos és un bon recurs, cara sud i sol, avui l’encertem de pler en el dia. La via és un altre cosa, res de Love climb, on no val a badar  amb DO Armant Ballart.
ressenya

ressenya d'Armant Ballart
Una bona via amb un primer llarg difícil i selectiu amb caigudes lletges i assegurances justes segueix primer un esperó de roca vermella amb presa petita i roca escamosa en algun passatge fins un díedre, el superarem per l’es peronet de la dreta. Fem un flanqueig a l’esquerra per entrar en un altre díedre desplomat (2 espit) possible A0, després per l’esperó de l’esquerra fins atrobar la R1.
El segon llarg comença per un desplom atlètic, seguit d’una placa vertical per sortir a un esperó què va perdent verticalitat i dificultat fins a la R2.
El tercer llarg comença amb uns passatges atlètic per un díedre, sortim a l’esperó de la dreta i el seguim fins a trobar la R3.
El quart i cinquè llarg els hem empalmat (50m), vigilar amb el fregament de les cordes. Sortim a l’esquerra amb un passatge vertical (atlètic) i després seguim l’esperó fins a trobar la R4 a la dreta. Continuem a la dreta a buscar la placa, espit al començament i pont de roca, placa continua i de bona roca, a la carena trobem la R5 (4 nostra).
Una via què et deixar un bon regust aventurer, on cal estar concentrat durant tota l’escalada.

DADES:
Primera ascensió: 1993
Per: Manola Vílchez i Armant Ballart.
Equipament: Molt just amb espits i un pont de roca.
Material: És difícil d’afegir assegurances, però cal portar aliens, i friends fins el 1 de Camalot, tascons poden anar bé i 10 cintes exprés.
Dificultat: 6a+, V+/6a obligat.
Descens: baixarem per la canal de la dreta a buscar el Ràpel de 50m què ens deixa al camí.
Observacions: Trobarem equipats els passatges difícils la resta caldrà navegar entre plaques amb poques possibilitats d’assegurar. Bona via de caire d’aventura.

Per: Josep Santasusana i Joan Asín.

al primer llarg

el Josep arribant a la R1

passatge atlétic a l'inici del segon llarg

tercer llarg

inici del quart llarg

a la mantinguda placa del darrer llarg

muntant el ràpel

Eduard ha dit...

Aquesta a mi em va agradar força. Bona entrada d'any!! :)

Ei gràcies Eduard, una bona via què cal treballar-la
Bon any.

Anònim ha dit...

Ostres Joan, per moltes que en tatxem la llista no s'acaba! Fent els dos últims llargs, hi va haver moments en que vaig pensar si no estava fent alguna de les "travessies del desert" de l'Aresta Arcarons...

Josep Santasusana

Ei Josep vas camí de convertir-te en un escalador expo, je,je.

Felicitats Joan i companyia! potent començament d'any; vau passar calor? nosaltres a Malanyeu ens vam torrar.

No jaume vam estar força bé al sol. Bon any