diumenge, 21 de juny del 2015

MONTSERRAT, CAJOLETA, Via LA PETITA ARAN i Via JAUME FERRÁNDEZ RUBIO AL CONTRAFORT

20/06/15. Avui compartim corda amb el Jesús Carruesco, un  Montserratí de mena, què sense fer soroll va recorrent camins i pujant a Agulles oblidades per tot el massís, fora dels circuïts clàssics i concorreguts. Amant de les tres E’s Excursió, Escalada/eta, Excursió, sense abusar gaire, això és el què hem fer aquest matí.
Sortim de Can Jorba i anem a buscar el camí dels Francesos, el seguim fins el coll del Muset on el deixem per baixar al Torrent del Migdia just al peu de la Cajoleta, el nostre objectiu d’avui.
ressenya
La via La Petita Aran, va per la cara Oest de la Cajoleta, comença al costat d’un gran Pi. Oberta el 11/04/15 per Bernat Suñé i Joan Vidal. El primer llarg és molt senzill segueix una placa ajaguda, amb un ressalt més vertical, R1,45m. El segon va lleugerament en tendència cap a l’esquerra, tot guanyant verticalitat i dificultat, abans d’entrar a la reunió trobem un passatge difícil V+, R2, 25m. El tercer llarg és vertical i mantingut, amb passatge atlètics, amb la superació d’un desplom abans  de sortir a les plaques ajagudes del cim. R3,35m, 6a.
La via està equipada, només faran falta 10 cintes exprés (estrep opcional si anem justos de grau).
Del Cim fem un ràpel curt de 15m fins a un coll, a la canal de la vessat oest trobem un altre instal·lació, ràpel de 50m.
al ressalt del primer llarg
a la placa del segon llarg
vertical i mantingut tercer larga
El ràpel ens deixa just al peu d’un contrafort, on els incansables germans Òscar i Albert Masó van obrir la via  Jaume Ferrández Rubio el 22/09/2013. En Jesús en tenia referències.  La via té dos llargs de corda el primer va per una placa ajaguda on trobem un ressalt de IV. El segon sortim de la Reunió per anar a buscar l’esperó de la dreta per on pugem tram de V amb roca sanejada, després la placa s’ajeu i pugem fins el cim.
La via està equipada i passarem 5 cintes exprés.
Del cim desgrimpem fins el coll amb la Cajoleta i tornem a fer el ràpel d’abans. També podem continuar carenejant i anar a buscar el camí del Montgros.
Per: Jesús Carruesco i Joan Asín.

al peu de la via Jaume Ferrández Rubio
arribant al cim, al fons el coll de Muset

La Jaume Fernandez ni idea. La de la petita Aran, la vam fer amb el Jaume i ens va agradar força.
Segur que devia fer molta calor, malgrat tot, m'agradaria suar la gota abans que està parat pel maluc, però cal agafar molta paciència a esperar una petita treva per poder-nos enfilar.
Moltes felicitats

Ei Mingo, a la Petita Aran la vam fer a l'ombre i l'altre és molt ràpida vam acabar molt aviat. Ànims i paciència.

Bona combinació! aquesta dels Masó no la tenia present, i mer l'apunto.

Jaume, no és gaire cosa només té dos ressalts, però com a fan dels Masó què ets no et pot faltar, je,je. Records