dijous, 28 de gener del 2016

GARRAF, PENYA SEGAT FALCONERA, Via ZEPPELIN CIRCUS

27/01/16. L’any passat vam intentar aquesta via, però no dúiem friends ni tascons. Avui tornem ben assortits amb micros i friends fins el Camalot del 4 i què hem posat un parell de cops, pot ser prescindible però si el portes el poses. Tenim poques referències de la via així què anirem navegant, mai millor dit, per aquest penya segat.
foto Fernando , bloc espació, amor y locura
Primera ascensió: 14/02/1981 per J.C.Tomasi, J.Ch.Peña, M.Pedro

Comencem pel clàssic flanqueig des del Port del Garraf, fem els dos primers llargs un de 30m i un altre de 25m. Des de la R2 pugem directament per l’esperó què tenim davant, està net i cal auto-assegurar-se pugem fins a una mena de balcó a l’esquerra on trobem la R3(30m) pont de roca i espit. El quart llarg hem de sortir en flanqueig a l’esquerra  per agafar un díedre amb un gran forat hi ha un burí què al tocar-lo s’ha desintegrat, la reunió la trobem a sobre en un gran pont de roca, R4 (10m). El cinquè llarg és el millor sortim a la dreta, pugem per placa i entrem a una mena de baume i seguim per la gran fissura-xemeneia, pugem uns metres en oposició i sortim en díedre. Hi ha un pitó a reforçar amb friends millor, sortim a una terrassa i muntem la R5 hi ha ponts de roca i hem posat un #4 a caldo. De la R5 tenim dues opcions, pujar fins el cim per un terrenys herbós amb ressalts de roca de III,IV, és el què hem fet nosaltres o anar per la feixa direcció Est, trobarem un passamà  què ens porta a una instal·lació de ràpel de la vessant Est.
En resum una via de navegar, auto-protegint-se.
Primera ascensió: 14/02/1981
Per: Joan Carles Tomasi, Jean Charles Peña i Manel Pedro (Gastón)
Material: Joc complert de friends, de l’alien blau al Camalot 4, aquest darrer prescindible, però si el portes el poses.
Dificultat: V atlètic a auto-protegir.
a la R2
navegant per l'esperó, tercer llarg
al quart llarg hem de sortir a l'esquerra a buscar un díedre amagat

inici del cinuè llarg
a la fissura-xememeia del cinquè llarg
la sortida del túnel

Us hi heu abonat a La Falconera! i no m'extranya que la teniu molt aprop i segur que disfruteu tot treballant les tirades. Veig quer l'inici no és gaire engrescador amb la roca tan trencada...

Jaume Garraf ho tenim a tocar, la roca no està trencada, el primer llarg em sembla pquè comença més a la dreta però.

DEEP Catalunya ha dit...

Hola Joan, sí senyor,sou bons navegants. Sortir d'allà sense embolicar-se demostra perfecte sentit d'orientació. Típica vella escola montserratina. Enhorabona col.legues. Jean Ch.Peña

Ei Jean Charles em va agaradar, una via anys 80, je,je

Enhorabona. Jo tambe acabo de fer una gesta he pujat i baixat 8 escales. Llegir les vostres croniques em motiva per tirar endavant la recu.
Una abraçada i salut

Ei Mingo enhorabona ara de mica en mica anar recuperant fins a tornar a escalar...ànims i força.