dijous, 15 de setembre del 2016

MONTSERRAT. AGULLA MANOLITO GARCÍA. Via MASTER & COMANDER

14/09/16. Aquesta tarda ens retrobem amb l’Antonio després de les vacances amb la intenció de xerrar i posar-nos al dia. La tarda és rufa amb previsions de possibles ruixats al capvespre, així què no val complicar-se. Aprofitem per tatxar un altre via dels germans Masó.
De l’aparcament de Can Massana anem fins el Refugi Vicenç Barbé d’Agulles, seguim cap l’oest i agafem la primera canal què trobem, abans de l’agulla de la Màquina del tren. Pugem per la canal amb marques blaves fins a trobar el peu de via. Nosaltres ens hem despistat i hem fet una agulla al peu de l’Ou Colom, rectifiquem i al final trobem el peu de via.
ressenya germans Masó a la nochedelloro

La via enllaça un seguit de ressalts i  agulletes, estil germans Masó. La via no passa del V grau. A destacar el primer llarg, inici del segon i quart llarg,  com a més escalables, la resta és desenvolupa amb tarannà grimpaire. Via equipada, amb cinc cintes exprés en tindrem prou.

Descens amb un ràpel de 20m per la vessant nord, baixem per la canal fins a peu de via on retornem pel camí de la pujada.

Quan arribem al cotxe comença a caure gotes, ens ha anat de poc.

Una via de caire romàntic amb trams d’escalada i trams de grimpada, en un bon entorn i bones vistes.

Per Antonio Gómez i Joan Asín.

ressalt final, cinquè llarg

La Màster és una bona via per escalar tranquil i conèixer la zona, ja que fa una bona excursió...ideal per dies rúfols.

Si Jaume ho has dit molt bé.