dimarts, 5 de desembre del 2017

ABELLA DE LA CONCA. Via BON VOYAGE PARMIS LES ANGES.

4/12/17. Déu n’hi do el fred què fa avui, arribant a Isona estem a -8 graus, sort què el dia és esplèndid i a la paret ja toca el sol. Tot i la baixa temperatura a la paret s’està prou bé, abrigats però.
L’itinerari de la via és discontinuo, tallat per feixes, però tots els llarg tenen el seu què, ja sigui per la dificultat o pel recorregut. La via acaba a sobre d’un gran pont de roca, el Luichy i el Roger van afegir dos llargs més fins el cim d’una dificultat de IV, què son optatius. El llarg més difícil i de continuïtat és el tercer.

Primera ascensió: 2.014
Per: Nicolas Durant, Doug Douglas.
Equipament: Semi-equipada amb parabolts i un pitó i algun pont de roca.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins el Camalot 3, tascons (opcional).
Dificultat: 6a+. Obligat V+/6a (Ae)
Roca: calcari.
Orientació: Sud.

Aproximació: Evident,aparquem a l’entrada del Poble d’Abella,  pugem fins a la església on seguim un corriol direcció oest, passarem pel peu de via, BV picat a la roca.

Descens:  Un cop passat el pont de roca baixarem per la canal de la vessant oest passem per sota el pont i anem a passar un segon pont, el corriol ens porta a una ferrada, per on baixem. Un cop acabada la ferrada hem d’anar a buscar un coll què tenim al davant (est) amb l’agulla Xica, el camí ens retorna al Poble passant altre cop per l’església.

Primer llarg , llarg de placa amb un primer tram vertical i mantingut, fins una fissura on trobem uns passatges atlètics, per tornar a seguir per placa amb forats, després del parabolt haurem de flanquejar a la dreta per entrar a la R1.

Segon llarg, comença per una fissura vertical atlètica i a equipar, després va baixant la dificultat a mida què anem pujant, fins a sortir a la feixa fem Reunió en uns ponts de roca. Nosaltres després hem fet un canvi de R fins a peu de paret (arbre).

Tercer llarg, comença per una placa ajaguda fins a un sostret, fem un pas d’A0 i després hem de flanquejar a l’esquerra molt fi fins a una savina on seguim directament per una sinuosa fissura, on podem posar alguna assegurança, va molt bé un tascó petit, seguim fins a un altre savina i anem en flanqueig a la dreta seguin savines fins a la R3, al flanqueig de l’inici (2 primers parabolts) hem passat com hem pogut (Ae + tramposa), la resta va sortint.

Quart llarg, seguim per la placa esperó fins què perd verticalitat i anem en tendència a l’esquerra fins a la R4, tram herbós.

Cinquè llarg, amb tendència a l’esquerra en adherència, al final pugem directament per una placa, passatge atlètic i parabolt, R5  al peu d’un esperó.

Sisè llarg, pugem per una placa ajaguda a l’esquerra fins a l’esperó, seguim per un díedre a la dreta què ens porta a l’esperó del pont de roca, per on seguim fins a trobar la R6.

Setè llarg, seguim fins el cim del pont i des-grimpem fins el coll on muntem la R7.

En resum una bona via, variada i amb passatge espectacular del pont de roca. Recomanable.
Per: Jaume Planell, Joan Asín.
Inici BVpicat a la roca
a la R3
Jaume a la R6
setè llarg

FOTOCIMPONT
el pont
sisè i setè llarg

Una via intensa i treballosa amb molt bona companyia. Fins la propera!

Ei Jaume, ens ho vam passar força bé, ara a per un altre, je,je.