dilluns, 30 de juliol del 2018

CADÍ. ROCA VERDA. Via CASTELLS-BARBERÀ.

25/07/18. Avui anem cap el Cadí, però les pluges d’ahir a la tarda ens fan caviar la via què teníem pensada per la Castells-Barberà a la Roca Verda, les prediccions per avui també donen pluges a la tarda. A Martinet ens trobem amb el Marc i plegats anem cap a Estana.
D’Estana pugem fins el Prat del Cadí (1h) i davant majestuoses la Roca Verda i la Roca de l’Ordiguer. Travessem el Prat del Cadí i anem cap a la canal del Cristall, trobem fites i marques pintades. Dubtem de quina xemeneia segueix la via Castells-Barbera, però al final sembla què ho tenim clar.  Per arribar a peu de via grimpem un bon tram de II. Muntem la R0 al peu d’una marcada canal-xemeneia. Entre una cosa i un altre hem estat unes dues hores.

Primera ascensió: ?
Per: Castells-Barberà
Equipament: Poc equipada, 2 pitons al segon llarg i uns altres 2 al tercer. R1-2-3 amb parabolt i pitó, R4 1pitó.
Material: 12 cintes, joc de friends d’alien blau fins el #3, el #4 si el portes el poses.
Dificultat: V atlètic.
Descens: Un cop a la R5 hem d’anar cap a la dreta (oest) a buscar la canal del cristall, amb alguna des-grimpada. A la canal del Cristall hem trobat una congesta què ens ha obligat a fer un ràpel, no hauria anat malament uns crampons i/o piolet.

Primer llarg, segueix una marcada canal-xemeneia, amb una dificultat de IV/IV+. R2 40m, 1pitó+1parabolt.

Segon llarg, sortim a l’esquerra per tornar enseguida a la dreta i seguir per una fissura-díedre vertical amb passatges atlètics. R2 30m, 1pitó+1parabolt.

Tercer llarg, comença per un díedre i seguim per una bavaresa, tram vertical. Sortim  a una terrassa, pitó a la dreta (possible R), seguim per una xemeneia a l’esquerra i després anem a buscar una placa vertical a la dreta per on pugem fins què anem a l’esquerra (1 pitó) sortim a una zona més fàcil i trobem la R3 a l’esquerra. R3 40m, 2pitó+1parabolt.

Quart llarg, segueix una marcada xemeneia a la dreta de la Reunió. Entrada a la R4 en “gatera”. R4 25m, 1pitó.

Cinquè llarg, seguim en xemeneia fins a sortir a les tarteres cimeres, R5 a muntar. 50m.

Una bona via amb roca bona per ser al Cadí, tot i què cal estar atents. Recomanable.

Per: Josep Estruch, Marc Busquets, Joan Asín.
grimpant per arribar a la R0

congesta de neu

Bona aquesta ! atlètica es veu sí! i renoi amb la congesta....

laura pi ha dit...

Poc coneguda i ben xula que és aquesta via, tota una clàssica que et fa mirar-te bé els passos. Nosaltres no ens vam endinsar a la xemeneia, la vam veure massa húmida i no hi convidava gens. Les passes per la paret de l'esquerra van ser memorables, sort d'un pitó que va aparèixer per donar confiança. Vies amb regust d'aventura i que es mantinguin així per molts anys!!!

Salut, tàpia i alegria

Si Jaume bona via molt recomanable, el descens entretingut, je,je.
Ei Laura el llarg de xemeneia és molt xulo, vam dubtar entre la placa i la xemaneia i al final xemeneia.