diumenge, 1 de juliol del 2018

ROCA GRAN DE FERRÚS. Via L'INDI SEDICIÓS.

30/06/18. La Roca Gran del Ferrús està en un lloc idíl·lic i tranquil d’aquell què enamora. A primers de mes (juny) vam anar-hi amb la intenció de fer la via l’Indi Sediciós però les puges interminables d’aquesta primavera, van deixar totalment xopa tota la paret. Avui i tornem, però encara és veuen franges mullades?...Fem l’aproximació pràcticament a l’ombra, el camí passa pel peu de via. La primera impressió no és bona, ens entren els dubtes, agafem perspectiva i segueixen el dubtes, però què carai ens hi fiquem.

La via està totalment equipada amb una dificultat de V+/Ae, trams d’Ae és poden apurar, segons la ressenya original en 6a+i 6b+. La via té sis llargs de corda, el dos primers van un contrafort què ens deixa a una gran feixa, el tercer amb un primer tram de grans còdols (espectacular) i el quart llargs son verticals amb passatges desplomats. Els dos darrers ja son més tranquils. Hem trobat mullat el darrer tram del primer llarg i inici del cinquè. Els quatre primers llargs els hem fet a l’ombra i ens hem tingut què tapar fins-hi tot. La via acaba en una gran bastió, així què per baixar és millor fer-ho en ràpel per la mateixa via.

RESSENYA
RECORREGUT

RESSENYA ORIGINAL JOAN VIDAL

Primera ascensió: octubre 2017
Per: Joan Vidal en solitari.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts 8/10, algun burí, pitons.
Material: 14 cintes, estrep/s, semàfor aliens opcionals, nosaltres només hem posat un Totem lila al cinquè llarg.
Dificultat: V+/Ae.

Aproximació: De Berga un cop passada la central tèrmica hem d’agafar el trencall a mà esquerra direcció Fígols. Seguim aquesta carretera uns 12 Km. Un cop arribats al Pla de la Creu, a la dreta surt una pista seguim indicacions GR, arribem a una cruïlla de pistes (font de la Bruixa) seguim rectes pel GR, passem uns bolcs grossos (abans tallaven el pas) seguim fins el final on podem aparcar. La pista té alguns trams en malt estat, sobre tot si ha plogut, millor anar amb un cotxe alt o 4x4, si anem amb cotxe baix haurem de deixar-lo al començament de la pista.
Agafem el camí amb marques de GR passant per la masia en runes del Ferrús i què passa pel peu de paret, la via va per l’extrem esquerra, +/- 40minuts.

Descens en 3 ràpels per la via, (20-30-50), de la R2 cap a l’esquerra (mirant la paret) caminant per la feixa.

Primer llarg, comença per un esperó a l’esquerra de una gran fissura-canal, primers passos verticals, amb roca sanejada però a controlar, seguim per un díedre i sortim a la placa en tendència a la dreta a buscar la canal-fissura de la dreta, passem en díedre i sortim a l’esquerra a buscar la R1.

Segon llarg, sortim per l’esquerra a buscar uns fissura per on pugem un cop superada el terreny s’ajeu i seguim per la gran feixa fins a la R2.

Tercer llarg, va per un gran placa vermella amanida de bons còdols, té dues part una primera espectacular, d’escalada vertical amb còdols per xalar i una segona més vertical/desplomat què nosaltres hem fet en Ae, a l’entrada trobem un passatge de V (roca a controlar). R3 incòmoda.

Quart llarg, sortim a la dreta per una fissura i seguim en flanqueig cap a la dreta (Ae) fins entrar a una fissura díedre per on seguim, a partir d’aquí podem anar en lliure V+ o (V/A0).

Cinquè llarg, sortim a l’esquerra per un ressalt què ens porta a una canal-díedre per un pugem, al final anem a l’esquerra a buscar la R5.

Sisè llarg, sortim a l’esquerra i trobem un ressalt vertical, després s’ajeu a mida què anem pujant fins arribar a la R6.

En resum una via totalment equipada, amb un recorregut curiós amb un entorn idíl·lic. Recomanable.

Per: Josep Coll, Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

inici de la via
final del primer llarg, mullat
tercer llarg, gaudint del còdols
darrers metres del tercer llarg
arribant a la R3 (penjada)

Molt be! al final ho has aconseguit. Veig que no heu passat massa calor. Renoi am la mullena, però és que dijous va tornar a remullar de valent.

Jaume una via recomanable.