dimarts, 28 d’agost del 2018

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via DE LA GAVINA.

27/08/18. Amb la Isabel anem amb la intenció d’anar a fer la via Gavina al Gorro Frigi. Ens trobem amb el Toni Cespedes, Ramir i Alfons al Monestir i pugem plegats cap a Sant Joan uns amb funicular i uns altres caminant.

La via de la Gavina, és una via de moda a la “globo-esfera”, i darrerament ens repeteix força, amb l’al·licient  d’estar a l’ombra al matí ideal per a l’estiu.

Aquesta és una via està totalment equipada i està encabida entre altres vies en aquest atapeït Gorro Frigi. La via té quatre llarg de corda amb un canvi de reunió. La via pròpiament dita és el primer, tercer i mig quart llarg.

Via equipada: 12/12/2013
Per: J. Brasil, J. Monterde, Berni, Javi, Susana
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes. Estrep, tramposa opcional.
Dificultat: V+/Ae.
Orientació: Oest.

El primer llarg, comença a prop del coll a la dreta de les via Pere Navalón a la vessant oest del Gorro Frigi, aquest llarg està força equipat, amb bons còdols i una dificultat de IV/IV+.

Segon llarg, en diagonal per terreny ajagut, nosaltres hem seguit uns parabolts d’alguna via del Guillem sembla. Fem un canvi de reunió en flanqueig a la dreta baixant a la canal i fent R en un arbre.

El tercer llarg és el més difícil amb diferencia. Llarg vertical i mantingut amb algun parabolt a desamà difícil de xapar, sobre tot entre el tercer i quart, aquí hem fet un pas d’Ae i tramposa, després un cop assegurat li veus més el color, la resta ja és anar fent al gust. Trobarem dos desploms amb bones preses on podem “apretar” o tirar de parabolt, aquest llarg tot en lliure pot rondar el 6a/6a+.

Quart llarg, sortim verticalment i anem en tendència a l’esquerra fins un desplom amb bones preses on trobem un passatge atlètic si anem fluixos de braços podem tirar de parabolt, després seguim per una placa-díedre fins el cim trobem una R a l’esquerra.

En resum una via més del Gorro Frigí.
Per: Isabel Notivoli, Joan Asín

R3

blog del guillem ha dit...

Si ... se ha posat de moda aquesta via que estava una mica oblidada, veig que no soc el únic que te que suar, cosa que fins ara la gent que publicava es callava com una p.......
Un petit aclariment : les xapes grogues si que estaven en una via que Jo vaig equipar, però no en el Gorro, estaven a la Magdalena i algú va decidir treure-les del seu lloc i posar-les a on estan ara...... en fi coses de la vida, tampoc no es greu, es simplement mmmmm be ho deixem així !!!!
Una abraçada
Guillem

Ei Guillem, doncs si, jo he trobat el tercer llarg molt mantingut i més difícil del què diuen a les piulades, però això és només una opinió o sensació. La Penya va forta. Gràcies per l'aclariment de les xapes, no em quadrava cap via teva per aquest pany. Salut.

Enhorabona Joan i Isabel, una altra via al Gorro, aquesta tercera tirada se les porta oi?

Doncs si

Jordi_Brasil ha dit...

Sin animo de abrir polemica, quisiera simplemente dar la cara sobre las acusaciones que ultimamente estan apareciendo, conozco en persona a Guillen, lo he respetado siempre y soy un frecuentador de todas su vias, pero se confunde, quiero decir publicamente que yo personalmente ni ningun miembro del grupo montserratus, nunca hemos robado chapas ni reuniones de nadie, nunca, (restaurar o reequipar un seguro o una via cambiando seguros nuevos por los viejos no lo consideramos robo), yo me he gastado parte de mi nomina durante cerca de 30 años en comprarme mi material, y cuando he estado sin dinero, he tenido compañeros y amigos que lo han comprado, repito nunca he robado un seguro de ninguna via, siempre se me a criticado por poner algunos de mas por diferentes motivos. Una reflexiom Guillen, en la via apia coloque xapas verdes y rojas, en Ana Marisa lilas, verdes y amarillas, en otras verdes naranjas, amarillas, rojas grises, lilas incluso blancas, el que encuentres una chapa amarilla no tiene porque ser tuya, yo no te he tocado ninguna chapa de la acromiñon ni de ninguna otra via. eso si al restaurar o cambiar algun seguro de otro he intentado colocar su color, en las tuyas amarillo, en las de cardona verde, rojo en las de Manolo Garcia, azul en las de picazo o blavas. Sin rencor por el mal entendido. gracias.